Rakat vs. Orakat.

Det är just nu en pågående debatt angående kroppshår, främst insnöat på vad som är rätt och fel att låta växa som kvinna. Kissie var den senaste som chockade debattörerna med sina orakade armhålor som hon delade med sig av både på bloggen och diverse sociala medier.
 
Att se en debatt angående något så löjligt som några naturliga hårstrån i armhålorna känns bara pinsamt. Många skriker "feministfitta" efter kvinnorna som väljer att visa upp sin orakade kropp och "bögjävel" efter många män som gör det motsatta. Det chockade rejält när kvinnor började färga sitt armhålshår i olika galna färger för att provocera debbatörerna.
 
När Kissie la upp bilden ni ser överst i inlägget delades olika tankar i kommentarsfältet. Många hurrade och såg upp till Kissie som visade sin stubbiga armhåla medans andra kallade henne äcklig och bad henne raka sig. Personligen hurrar jag varje gång jag ser en frontfigur visa upp något som trycker till lite extra på debattörer.
 
Jag rakar mig personligen alltid under armarna, inte för att det egentligen känns nödvändigt, utan för att jag känner mig fräschare och sexigare med rakade armhålor. Benen är däremot ett ställe där jag mer än gärna låter håret växa fritt. Visst kan det kännas lite extra hett när man har nyrakade ben, men killen jag är med får ta mig som jag är - oavsett om jag har rakat benen eller ej. Speciellt under denna del av året känns det mysigare med orakade ben, inte för att det gör benen varmare, utan det känns inte ens lönt med tanke på att man ändå praktiskt taget bara bär längre byxor.
 
Jag hurrar för andra, men väljer själv att raka mig. Vad tycker ni om denna debatt?

dsasda

Tycker att folk borde få göra vad dem vill med sin kropp, det angår inte mig.

2015-10-03 / 13:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback