The Sims Deaths.

Vi alla vet antagligen att det finns en hemsk massa sätt för en sim att mista livet på i de olika Sims-spelen. Jag vet själv att jag dödade hela familjer när jag blev trötta på dom. Men visste ni om att en sim kan dö på följande sätt;
Sims 2 University blev vi intruducerade till den underbara ko-plantan, the cowplant, som man var tvungen att sköta om precis som ett husdjur. Men matade man inte plantan, eller om man i senare spel försökte ta tårtbiten som satt fast i plantans mun, så kunde den sluka en hel.
I EA's senaste sims-spel, Sims 4 kan man faktiskt älska till döds. Om man myspyser ett flertal gånger som åldring så blir det helt enkelt för mycket och det kan hända att man får ett besök av The Grim Reaper.
Sims 2 Seasons gav oss inte bara möjligheten att tillbringa våra simsdagar i alla årstider utan de gav en också en önskebrunn. Men önskade man allt för mycket så kunde den få bakslag och i flera fall har många simmar fått en stor säck simdaler över sig vilket har lett till att de dött. But always look at the bright side; familjen fick behålla pengarna.
Ett av mina absoluta favoritspel i serien har helt klart varit Sims 3 Isla Paradiso som gav oss möjligheten att skapa allt från resorter till båthus, bli sjöjungfruar och dyka ner på havets botten. Men att vistas under ytan var inte alltid smärtfritt då det var där hajarna bodde. Såg man en haj var man tvungen att skynda sig in i en undervattensgrotta för att gömma sig, eller hoppas att man vann fighten.
Sist men absolut inte minst har vi min absoluta favorit, The Box Death ur Sims 3 Showtime. I denna expansion kunde simmarna bli allt från popstjärnor till trollkarlar, och om de blev trollkarlar användes ofta det magiska skåpet. Men ibland kunde tricken gå fel och man fick hoppas att publiken trodde att det var en del av numret när Grim Reapern kom upp på scenen.
 
Vilken sims-död är er favorit? Vilken är hemskast alternativt konstigast?

Karin

Älskade koplantan på den tiden då jag alltid spelade Sims 2 :D (var länge sedan jag spelade det nu :o). De konstigaste tycker jag nog är Jelly Bean Bush, alltså dom kan äta typ 100 bönor och sedan dör dom bara, och Rant About Death, där Liemannen kommer och varnar dom och så rantar dom igen och så dör dom, ganska komiskt ädnå ond som jag är ..

2015-08-18 / 18:04:59
URL: http://forevermore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback