How to get silverblond hair.

Har fått ett antal frågor angående hur jag fått mitt hår så ljust som jag haft det på senaste tiden, så kände att jag lika bra kunde skriva ett inlägg om det så alla som undrar får svar. Jag hade väldigt mörkt hår innan jag gick till det silverblonda vilket ni säkert sett (check down below).
Jag gick direkt från denna vinröd/bruna nyans till blont, vilket de flesta absolut inte rekommenderar, men jag har gjort det flera gånger tidigare så jag vet hur man bleker håret på ett bra sätt hemma. Jag började med att köpa hem massa blondering, den blondaste nyans jag kunde finna dvs. Silverblond n' 107 från MOOD vilket är märket jag alltid använder när det kommer till permanenta nyanser. Jag körde en blekning vilket gjorde håret orange, efter detta lät jag det vila i några dagar samtidigt som jag dränkte det med hårinpackningar och balsam för att det skulle återfå så pass bra kvalité att jag kunde känna mig säker för ännu en blondering.
 
Jag blonderade ännu en gång med samma blondering vilket denna gång gjorde håret ljusare, men inte riktigt så ljust som jag ville ha det, så jag drog ännu en blondering efter några dagar. Men det är klart att man inte direkt kan blondera sig till superblont hår, speciellt inte om man vill ha det praktiskt taget vitt. Det är här min absoluta favoritprodukt i hela världen kommer in, Color Boost n' 1002 inpackning med pigment från MOOD. Denna inpackning använder jag varje gång jag duschar istället för balsam, vilket är var tredje dag (jo, jag duschar resten av kroppen varje dag, men håret endast var tredje) och det behöver bara verka i två minuter för att ta bort de gula nyanserna i håret. Inpackningen är helt blå och har man i den allt för länge eller inte rensar ur den tillräckligt noga så kan dessa blå nyanser hålla i sig till nästa gång man tvättar håret, så två till fem minuter brukar fungera finfint. Den verkar så att den neutraliserar de gula skiftningarna i håret och den fungerar bäst i behandlat hår.
OBS; Min frisör använde även silvershampoo i mitt hår vilket hon sa slog till supersnabbt då jag använder mig av en inpackning på "daglig" basis. Så även detta kan användas då och då för att fräscha upp.

Jackie

Du ska dock alltid använda balsam. Schampo öppnar upp hårets fjäll och det är då man ska ta hårinpackning. För då kommer alla mumisgheter för håret enda in i hårstrået. Sen ska man använda balsam för att stänga fjällen igen. Annars är fjället på hårstråt öppet för allt möjligt och blir slitet/går av fortare och enklare. Så hoppa aldrig över balsam!
Kram, Jackie

2015-09-13 / 18:36:46
URL: http://nouw.com/damndirtydolls

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback