Sims 4 CAS demo.

Som många av er kanske vet så har jag skrivit om Sims 4 tidigare, ni finner inlägget härFör ett tag sedan släppte skaparna av spelet, EA, en CAS demo. Jag var snabb med att ladda ner det, samt att testa det för att ge er en bra review som kommer nu.
 
När jag först kom in i CAS (create a sim) så kändes det aningen jobbigt. Det kändes antingen oklart vad man skulle göra med de olika sakerna, visst förstod man var man skulle välja röst och åldersgrupp, men namn och gångstil? Jag fann tillslut detta, vilket blir ett start minut för min del för det var så oklart. Ambitioner och egenskaper var inte heller speciellt självklart då det praktiskt taget bara är ett par rutor med frågetecken och man förstår vad man ska göra med detta först när man håller muspekaren över dom.
 
För att sedan ändra kroppsform samt ansiktform var man tvungen att klicka på sin sim, dock kändes det ganska dumt att ändringen av kroppsformen finns under samma kategori där man väljer kläder. Sen var det jobbigt att ändra kroppsformen med mousepadden, då jag inte har någon datormus med till min pojkvän. Hade antagligen varit lättare om jag hade haft tillgång till en fungerande datormus.
 
Angående kläderna måste jag ge EA en stor fet kyss, underbart detaljerade och de har mycket snyggare kläder i detta spel än i föregångarna. Min favorittröja i spelet är tröjan ni ser ovan, Nice texturering, samma gäller skorna i spelet varav det finns massor snygga varianter. Frisyrerna gillas också, finns många olika varianter varav ett antal längre hårtyper. Det enda minuset jag har, förutom det ni läste ovan, är att nederdelarna inte är lika snyggt texturerade som ovandelarna samt skorna. De ser så platta ut.
 
Vad tycker ni om simmen jag skapat? Hur låter CAS demon enligt er?

Larry

Det var tyvärr inte mycket lättare att ändra kroppsform o.s.v med en datormus :c

2014-09-02 / 08:46:46
Meia Lindholm

jag har köpt själva spelet, och vet därför att det är kul - dock behövs det flera hår, kläder och detaljer till huset tillexempelvis, men bara att uppdatera med pooler gjorde hela spelet bättre.

2014-11-18 / 17:58:42
URL: http://meialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback