Sims4.

Många har på senaste tiden snackat om det kommande Sims 4 och jag har fått ett antal frågor om att skriva mina åsikter utifrån min gaming- och speldesign-vinkel, so here we go!
 
Med ett helt nytt koncept, nya byggverktyg samt en helt ny skapa-din-sim-studio känns allt ganska fräscht. Dock så måste jag säga att jag ogillade verkligen spelet när jag såg de första bilderna från det, allt känns så overkligt och jag hoppades verkligen att allt skulle se ännu verkligare ut i detta spel då Sims 3 ser relativt verkligt ut. Så, som speldesigner tycker jag att de kunde gjort ett mycket bättre jobb med själva grafiken. Allt ser så cartoonich ut, men måste fortfarande säga att Sims 4 ser mycket bättre ut än sina föregångare.
Har aldrig riktigt gillat att skapa byggnader i Sims-spelen så det känns skönt att de tänkt ut ett sätt att göra husbyggandet både snabbare och smidigare med hjälp av färdiga rum som helt enkelt bara kan placeras ut. Dessutom har jag allt för ofta haft problem med storleken på rummet när jag väl byggt det, så jag trycker in massa saker jätte tätt för att få plats med allt just för att jag inte pallar bygga en utbyggnad. Så gillar verkligen deras idé om att bara kunna klicka på en vägg och dra den dit man vill, så hänger allt med, utbyggnandet blir så mycket lättare.
Men nu till mitt favoritmoment i spelen, skapa en sim. Jag försöker allt för ofta göra simmar som liknar vissa personer i min omgivning eller kändisar, men lyckas aldrig få in det där speciella som gör personen till just den personen. Dessutom brukar det alltid sluta med att mina simmar ser typ likadana ut i slutändan, hur annorlunda jag än försöker skapa dom. Så verktyget som gör att man bara kan klicka på valfri kroppsdel och bara dra den så man vill ha den, lite som lera, känns sjukt bra att ha. Man kan verkligen göra originella simmar i Sims 4.
 
Vad tycker ni om Sims 4?

Jossa :)

Tycker också att de skulle kunna ha gjort all grafik lite verkligare, men ändå ser allt så charmigt ut på något vis! Skapa-en-sim-läget och köp-och-bygg-läget är jag väldigt taggad på att pröva, mycket behändigare och mer varierande ^^
Vad kul att du gjorde ett sånthär inlägg! :D

2014-05-29 / 21:16:34
URL: http://hopeindecember.blogg.se
Linnéa

Det jag gillade med trean var att simmarna såg så verkliga ut. Så att de ser ut som Barbies är ett gigantiskt minus. Det är så stort att jag inte planerar att köpa spelet. Hade grafiken vart bättre än trean hade jag köpt spelet sekunden det släpptes.

2014-05-29 / 22:45:25
URL: http://girlathome.blogg.se/
Crazie -

Jag är as taggad inför 4an!! :D

2014-05-30 / 12:35:29
URL: http://crazie.blogg.se
Anna

De gjorde inte grafiken lika "komplicerad" som i trean för att fler datorer ska kunna klara av grafiken. Trean krashade väldigt ofta för många. :) Håller med om att det ser lite cartoonish ut, men jag tycker det är en cool förändring och jag tycker ändå att simmarna i fyran ser verkligare ut på något konstigt vis, de blir mer personliga och man kan äntligen skapa en sim som ser exakt ut som en riktigt person! Är sååå taggad på att få spela det! :D

2014-05-30 / 16:26:17
Martina [Eluminél]

Men har det kommit ut ännu??
Eller har du en BETA?

Är astaggad på detta XD

2014-06-04 / 10:35:21
URL: http://www.eluminelart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback