Beauty Hacks.

Alla har vi något beauty hack som vi inte kan klara oss utan, här är två, eller snarare tre, av mina favoriter samt ett hack som Ida skrev om i sin blogg.
 
FINNAR? Not a problem!
Detta är ett hack som jag fick lära mig av min mamma när redan när jag fick min allra första finne och det fungerar faktiskt. Har du en finne? Ta lite tandkräm på den över natten, det torkar ut finnen så den försvinner snabbare. På morgonen kommer tandkrämen ha torkat, då är det bara att tvätta bort den och sedan återupprepa processen kvällen efter. Lätt, och användbart om man inte vill köpa finnmedel mot några enstaka finnar.
 
KORT? Not a problem!
Känner du dig kort? Kör på ett par nude-färgade klackar eller måla dina tånaglar i en nude-färg så trixar detta med ögonen så du ser längre ut. Perfekt när man ska på fest eller bara vill se mycket längre ut än man redan är. Ett nude-lack på fingernaglarna får även dina fingrar att se längre ut, du kanske inte ser det själv, men det gör andra.
 
HÅRIG? Not a problem!
Det händer allt för ofta att man glömmer rakgelet när man åker iväg eller att det är slut när man behöver raka benen som mest. Lösningen? Balsam! Använd vanligt balsam som rakgel, detta gör att benhåret blir mjukt och det blir lättare att raka utan onödiga skador på hårsäckarna. - ADARAS

Sibba - Ung alternativ Mamma

Jag föredrar faktiskt balsam när jag rakar mig!

2014-06-23 / 10:32:34
URL: http://sibba.blogg.se
Björk Majesty

Jag använder nästan alltid balsam när jag rakar benen. Blir dessutom så sjukt lent efteråt :D

2014-06-24 / 00:00:03
URL: http://bjorkmajesty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback