Detta trodde jag på.

Då jag inte haft någon inspiration till bloggning under dagens gång hade jag tänkt göra en liten lista över saker jag trodde på när jag var yngre. Vet inte riktigt vem jag ska ge creed till för denna idé men den första jag såg skriva en sådan här lista var JohannaSå hon får creeden.
 
SVENSKARNAS SVENSK.
Hur ska jag börja? När jag var runt sju år (var ett mycket osmart barn som ni kommer förstå) så trodde jag att alla i hela världen var svenska. Hur knäppt låter inte det? Trots att jag hört andra språk så trodde jag stenhårt på att alla iallafall tänkte på svenska. Men vet ni vad som är knäppare? Den som var mest svensk i hela världen var Elvis P. Allvarligt? Var jag verkligen så dum?
 
NÄR JAG SLUTER ÖGONEN.
Runt tiden under sex-sju-års åldern så trodde jag även på en sak som nog de flesta trodde på i den åldern. Helt enkelt att när jag somnade så vaknade alla leksaker och annat roligt i rummet till liv och lekte hela nätterna med jag låg stentrött i sängen min.
 
ALLA KAN INTE BLOGGA.
Visst, alla kanske inte har intressanta liv (jag är en av dom som absolut inte har det) men man kan ändå blogga. Ett tag trodde jag bara att det var vuxna fjortisar som kunde blogga. Trodde inte heller att det fanns andra bloggar än de kända. Crazy.
 
SPELA MED BRORSAN.
Jag har spelat ända sedan de yngre åren men intresset för spel började med att jag såg på när min storebror Dennis spelade playstation, nintendo 64 samt XBOX. Vår mamma sa ofta till Dennis att jag också skulle få vara med och spela, så han gav mig en kontroll som var okopplad och sa att jag var dom han slogs mot. Trevlig broder man hade. Blev dock sjukt glad när han dog i spelet, även om han skyllde på mig vilket leder oss vidare till nästa punkt...
 
TITTA BORT.
Jag trodde under hela min uppväxt att det mesta var mitt fel, speciellt när jag kollade på när brorsan spelade. Varje gång han dog sa han till mig att det var mitt fel och jag tvingades stirra in i väggen tills han klarat banan och/eller dödat sina motståndare. Min bror var inte snäll på den tiden.
 
Har ni också tänkt som mig på någon punkt? Vad trodde ni på när ni var yngre?

LORISSA LOVEBOMB

Men gud så trevligt inlägg ändå, men de två sista punkterna var ju bara jättehemska :)

2014-01-09 / 19:21:58
URL: http://lorissalovebomb.se
Kajz

Haahhaha trodde också att alla tänkte på svenska när jag var liten! xD Men det är faktiskt jättevanligt för att barn gör det!
Trodde också på att leksakerna levde på natten, med min vilda fantasi så hade jag dock också utvecklat personligheter till de alla och var extremt rädd för vissa............... mindre trevligt. Men sen fanns ju min beskyddare, tvättbjörnsnallen Tvättis. Hahahah!

2014-01-09 / 20:50:10
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
Anneli

Hahaha den första trodde jag med på,jag trodde också att alla planeter som fanns var andra länder och att jorden vi levde på var hela sverige!x)

2014-01-09 / 21:37:42
URL: http://Anneliih.blogg.se
Nathalie

Haha, känner igen ganska mycket. Det där med att titta bort gör jag fortfarande (dumma OCD!) :P

2014-01-12 / 18:03:25
URL: http://nathseiko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback