Hårprodukter jag använder.

SCHAMPOO & BALSAM.
Jag använder mig vanligtvis av Franck Provost serie för färgat hår, men eftersom de inte hade det i butiken jag handlade sist i så kör jag just nu på schampoo samt balsam för färgat hår från Wella. Den är inte lika bra som Franck's, men det fungerar helt okej. Jag använder mig just av produkter för färgat hår eftersom det ger liv åt håret vilket är awesome för de som blonderar eller färgar håret så mycket som jag gör.
 
VÄRMESKYDD.
Använder aldrig värmeprodukter i håret, vet inte varför men det bara är så. Antagligen för att jag inte kan använda mig av varma saker, varken i håret eller i köket. Men när jag väl använder varma saker i håret så använder jag alltid värmeskydd, vilket är sjukt viktigt. Jag använder mig av Studio silk & gloss - Hot straight spay från Loréal Paris. Tycker att det fungerar awesome.
 
HÅRSPRAY.
Jag använde mig mycket oftare av hårspray förr, men inte lika ofta numera. Men jag har alltid använt hårspray från märket Proffs och tycker det är sjukt bra, Både bra och billigt vilket är awesome. Använder mig även av vax ibland i luggen och för att dra bort fjun från nacke och lugg, då använder jag min brors vax från märket DAX.

BORSTE.
Ett av mina viktigaste och awesomaste tips för att få ett fint och välborstat hår är att man ska införskaffa sig en svinhårsborste. Jag fick min för tre år sedan när jag limmade i löshår, och tycker att den fungerar awesome. Har inte kunnat använda mig av en "vanlig" borste sedan jag fick denna eftersom den verkligen reder ut alla tovor och separerar alla hårstrån. Svinhårsborstar finner ni bland annat hos Kicks.

HÅRFÄRG.
När jag blonderar mitt hår så använder jag den billigaste blonderingen jag kan hitta, köper oftast min inne på Rusta eller ÖoB. Men jag hatar att vara blond, trots att jag varit det himla länge nu innan jag färgade håret blått, så jag använder mig helt enkelt av toning. En toning är en sorts hårfärg som bara sitter i ett antal tvättar, vilket är awesome för dom som gillar att byta hårfärg lite oftare än vanligt. Jag tycker helt klart att Directions hårtoning är bäst, ni hittar den bland annat hos Shock. Den är prisvärd och ser mycket bra ut, man får ett fint resultat. Tipsar alla som färgar sitt hår med en toning att använda sig av någon sorts färgbomb, ni hittar det genom att söka efter ordet färgbomb, då det är en sorts inpackning som innehåller färgpigment. Tyvärr finns det inga färgbomber till blått hår, så jag får leva med att köpa nya toningsburkar varje månad.
 
TIPS & TRICKS.
Det man måste tänka på när man använder sig av toning är att ha så ljust hår som möjligt för att få just den färgen man köpt, annars kan färgen bli mörkare eller en helt annan färg. Hade jag t.ex. haft gulblont hår så hade mitt hår varit grönt nu när jag la i det blåa. Men samma färg kan se olik ut på olika människor eftersom det beror på vad man har för hårtyp, jag har själv turen att ha en bra hårtyp för just Directions hårtoningar. En sak som är bra att tänka på är att toningen går ut mer och mer varje gång man tvättar håret, så tvätta det inte så ofta. Gross right? Men tvätta kroppen, håret kan vänta en dag extra. Ett annat awesome tips som jag faktiskt fick från en läsare är att låta bli att tvätta håret på typ en vecka efter färgning (med toning) för då fäster sig färgen bättre och går inte ur håret så lätt.
 
Detta blev ett fett tråkigt inlägg I guess, men har ni frågor eller tips så släng in en kommentar!

bex

Jag med är helt fast vid svinhårsborste :P

2013-05-29 / 09:55:02
URL: http://bex.webblogg.se
Johanna

Jag visste inte att det fanns blonda toningar. Trodde att man bara kunde tona till en färg som är mörkare än en sin egen.

2013-05-29 / 10:45:48
URL: http://johannajedi.blogg.se
Sara - Hold on be strong

Bra inlägg :) sån borste är asbra juu :)

2013-05-29 / 12:33:19
URL: http://saraleasofia.blogg.se
ADARAS.se - Where blog meets magazine!

Tycker det var ett jättebra inlägg, alltid kul att se vad andra använder :D

2013-05-29 / 17:44:18
URL: http://adaras.se
Malva Nyström

- jadå, själv? +)

2013-05-29 / 20:56:51
URL: http://mkdn.blogg.se/
mikaela

Det blev lite drygt att läsa när det ofta stod awesome i vartenda textstycke..

2013-05-30 / 15:24:13
URL: http://svampbobfreak.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback