Är det okej...

Läser för tillfället det senaste numret av min favorit tidning SOLO och tänkte faktiskt ta upp en sak med er som finns med i tidningen. I numret ställer SOLO tre frågor till både killar och tjejer och de får svara på ifall det är okej eller inte. Tänkte berätta vad jag tycker och tänker samt vad mitt svar på frågorna är.
 
   Är det okej att dejta någon du vet att din kompis också gillar?
Killarna svarade JA och tjejerna svarade med ett osäkert NJA, vad svarar jag? JA! Har man känslor för någon så har man, man kan inte ändra på vad och vem man känner för. Gillar man samma person, fine, gillar han en av er tillbaka? Fine, han gjorde sitt val - gnäll inte på polaren för att killen/tjejen gillar henne eller honom mer, live with it.
 
   Är det okej att dejta en kompis syskon?
Både killarna och tjejerna svarade JA och vad svarar jag? NJA. Varför? Jo, för det kan kännas fett wierd för sin polare om man hela tiden hänger med hens bror eller syster. Plus, det kan vara lite creepy att veta om att ens polare dejtar sin bror eller syster?! Skulle iallafall känts fett creepy om någon av mina tjejpolare började dejta min bror eller liknande.
 
   Är det okej att dejta en kompis ex?
Killarnas och tjejernas svar blev NEJ... What's the fuckin' problem guys?! Jag svara helt enkelt JA! Kanske svarar jag ja bara för att jag är tillsammans med Danne som är vän med mitt ex samt jag går i samma klass som hans ex? Kanske svarar jag ja för att jag tycker att det är helt jävla okej? Killarna i tidningen snackade en massa om att det skulle kännas wierd på det sexulla planet, men vem bryr sig egentligen om vem personen man älskar haft sex med? Eller varit tillsammans med för den delen? Är ens polare inte okej med att man dejtar hens ex så betyder det bara att hen inte är en riktig vän samt att hen fortfarande har känslor för killen eller tjejen. Om inget annat så borde man kanske ta ett snack med sin polare så att personen inte freakar ut totalt. Kanske säger personen något i stil med "Av alla jävla killar i världen att dejta så väljer du mitt ex?" säg då bara att du inte kan styra dina känslor. För man kan inte styra sina känslor.
 
Vill gärna höra era svar på frågorna och ja, vad ni tycker om saker och ting. Berätta i en kommentar!

Anonym

Jag håller med så som du har svarat!
Jag har aldrig förstått varför man skulle stänga av sina känslor bara för att ens kompis gillar samma...

2013-05-28 / 20:01:13
Felicia

Min syster började dejta en av mina killkompisar och vi var rätt nära varandra då och tack vare att min syster har fortfarande känslor för honom så snackar vi ingenting idag, det känns jobbigt för mig eftersom han var en bra vän och jag dejtar en av mina kompisars ex. Vi är i ett förhållande just nu så nej det är inget problem med att ta över någon annans ex. Innan detta hände så tyckte jag det men nu är min åsikter helt ändrade.

2013-05-28 / 20:17:56
URL: http://japaniloveyou.bloggplasten.se
Carro

Alla får väl göra som dem vill.
Dock kändes det lite ledsamt för mig, när min kompis dejtade en kille som jag också tyckte om. Men det har ju gått över.

Det där med att dejta en kompis syskon bryr jag mig inte heller om så värst mycket. Klart det skulle kännas konstigt, men man vänjer väl sig efter ett tag.

Det är helt okej att dejta en kompis ex, dock skulle jag aldrig dejta någon av mina vänners ex och de skulle aldrig dejta mina ex, pga att dem just var skithögar. Men skulle mina vänner dejta något av mina ex, så fine. Gör det. Bara jag slipper umgås med exet samtidigt så.

2013-05-28 / 20:31:08
URL: http://kuroiryuu.blogg.se
Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Två av mina kompisar har dejtat mitt ex, jag tycker det känns okej nu. Men tycker inte man gör så.

Kom ihåg när de började strula typ 2 veckor efter vi gjort slut, var så jäkla ledsen. Hon var en av mina bästisar och jag hade inte riktigt kommit över honom fyfan. När jag började dejta en kille som en av mina kompisar gillat så frågade jag om lov först.

2013-06-06 / 14:08:35
URL: http://www.xn--annard-0xa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback