Ett fungerande förhållande?

Halloj läsare, jag tänkte ge er lite tips på hur man får ett fungerande förhållande. Vet dock inte ett skit själv, detta är bara vad jag tycker man ska ha i förhållandet för att det ska fungera och för att man ska hålla kärleken i topp. Alla bilder i detta inlägg kommer från Weheartit.
Att göra små saker för varandra kan faktiskt betyda mycket mer än de större. Överraska din parter med sin favoriträtt till middag, hämta något gott till din älskade när du ändå ska ner till köket eller liknande. Blir alltid lika glad när min Daniel tänker på mig när han går ner en runda till köket och kommer tillbaka med chips, kakor eller min favoritdricka. En annan söt sak man kan göra för den man älskar är att ta en enkel bild, omfamna din partner när det är kallt, säga något fint eller bara ge henne eller honom en kyss trots att ni hänger med polarna?
En av de viktigaste sakerna i ett förhållande är att man känner varandra. Även om ni varit tillsammans i flera månader eller till och med år så finns det alltid något kvar att lära känna, även om ni tror att ni känner varandra utan och innan. Var inte rädd för att ställa frågor och att prata med din partner. Och du? Det är en myt att man tappar känslorna för varandra om man umgås för ofta, umgås hur ofta ni vill och kan.
Var trogen, för vem vill vara tillsammans med en otrogen jävel? Otrohet visar bara att man inte kan lita på personen samt att personen inte älskar en tillräckligt mycket. Är din partner otrogen mot dig? Skit i honom eller henne, kanske ni kan snacka om det, men hade hen brytt sig tillräckligt så hade det aldrig hänt. Funderar du på att vara otrogen? Gör slut med din partner. Varför? Jo, för det är ett helvete att veta att den man älskar valt bort en. För det är det man gör om man är otrogen, man väljer bort den man älskar. Var trogen eller var singel.
Känner du att du måste snoka igenom din partners facebook, mobil eller liknande? Då litar du inte på personen. Du kan intala dig själv att du litar på personen, men det gör du inte egentligen om du måste hålla koll på personen. Men sen kan man ju ha ett kontrollbehov, vilket jag själv har, och vill gärna veta vad personen gör och vem hen gör det med. Men trots mitt kontrollbehov så snokar jag inte genom min partners facebook eller mobil. Vill jag veta vem personen hen smsar med är så frågar jag.
Är något fel? Har din partner gjort något? Är det något fel med din partner? Snacka om det! Inget blir bättre av att man inte bryr sig, man måste verkligen prata om saker och ting. Det är inte roligt för någon av er om den ena är helt deppig och sur hela tiden. Är det något annat som är problemet? Det kanske inte ligger hos din partner? Snacka ändå med hen om det, du kanske får bra råd, känner dig lättad och/eller får uppmuntran om du gör på det viset? Litar och älskar du din partner så kan du prata om vad som helst med hen, vad som helst.
Lika viktigt som det är att kunna säga hur mycket man älskar varandra samt vara pojkvän och flickvän så är det superviktigt att kunna vara bästisar. Bästa vänner har roligt tillsammans och kan berätta exakt vad som helst för varandra. Gör din partner till din bästa vän. Det är bra att ha en partner och en bästa vän. Men bäst är det om båda dessa är samma person.

Anonym

Åh, vad bra skrivit!
Det ska jag komma ihåg om jag någonsin får en pojkvän:)

2013-06-02 / 13:27:47
Matilda Johansson

Fina bilder!!

Förlåt för sent svar, haft en bloggpaus men nu ska jag nog börja igen så titta gärna in om du vill :)

2013-06-02 / 13:43:37
URL: http://enmatilda.blogg.se/
elin

Bra och fint inlägg, även om jag ännu inte har någon att ta del av tipsen med hehe XD

2013-06-02 / 16:46:36
URL: http://exist.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback