Är det okej att snoka?

Hade tänkt göra detta till ett återkommande inlägg i bloggen då ni verkade gilla när jag sa min mening angående olika relationsfrågor mm. Så hade helt enkelt tänk köra lite fler sådana här "Är det okej..." inlägg där jag skriver en underrubrik och skriver vad jag tycker, är det okej eller inte? Är helt klart ingen expert men svarar enligt hur jag tycker och tänker. Ni får mer än gärna ge mig tips på "är det okej"-ämnen som ni vill att jag tar upp.
 
   Är det okej att kolla igenom sin partners mobil?
Nej, det tycker jag faktiskt inte är okej. Men ifall personen man är tillsammans med inte har något att dölja så tycker jag inte att hen ska bry sig så mycket. Kände själv med mitt ex att jag inte ens fick hålla i hans mobil utan att han blev orolig och sur, vilket bara gjorde att jag insåg att han hade något att dölja. Detta är en bra sak med Danne, han låter mig leka med hans mobil, kolla bilder mm. En gång kollade jag lite bilder på hans telefon och han frågade till och med varför jag inte gick in på meddelanden och då sa jag bara att jag inte tycker att man gör det, jag litar ju liksom på min pojkvän och vet att han älskar mig? Vad finns det då för mening med att snoka igenom alla sms han någonsin skickat till alla personer på hans telefon? Litar man på sin partner så ska man inte känna ett behov av att snoka igenom hens mobil. Känner du detta behov? Kanske borde fundera på utifall att du verkligen litar på den du är tillsammans med eller inte?
 
   Är det okej att kolla igenom sin partners facebook?
Säger samma sak här, har man inget att dölja så ska det väl inte vara något problem att ens partner råkar gå in på den eller bara scrollar igenom nyhetsflödet? Märker du att din partner blir sur och nästan kastar sig över datorn eller mobilen så fort du sätter dig vid den när hens facebook är uppe så kanske du borde fråga hen varför? Har hen något att dölja? Inte? Varför vill hen inte att du ens ska sätta dig i stolen framför datorn när fb är uppe? Men samma här, litar du verkligen på din partner om du känner ett behov att snoka igenom hens facebook? Dessutom kan detta bli ett slags självskadebeteénde på sätt och vis. Att han på något sätt känner ett hopp om att finna något som inte borde vara där? Vill du känna dig ledsen eller hitta något att bråka med din partner om, isåfall är detta ett sorts självskadebeteénde då det skadar ens hjärta och känslor att se sin pojkvän eller flickvän skriva med en annan. Sen ska man ju helt klart inte bli sur om ens t.ex. pojkvän gillar en annan tjejs profilbild. Kanske om han inte gillar din, då kanske det kan kännas lite deppigt och svartsjukan smyger sig fram men annars så ska man inte bli ledsen över något sånt. Men sen kanske man inte heller ska gilla massa bilder på massa snygga tjejer/killar eller bilder som handlar om att man vill ha sex med någon/några andra om man är i ett förhållande. Man ska inte göra något man inte velat se ens partner göra.

   Är det okej att fråga då?
Vill man verkligen veta vad ens partners ex skrev till hen, eller liknande så är det väl bara att fråga? Tycker helt klart att det är okej att fråga, vill hen inte berätta så kan hen ju ha något att dölja? Någon gång när Dannes ex skrivit något till honom så har jag frågat vad hon skrev och han har sagt vad det stod. Jag litar på min pojkvän, för jag vet att vi är rätt för varandra och att vi älskar varandra. Så jag behöver inte snoka igenom hans mobil, facebook eller liknande - för jag litar på honom. Daniel är nog den person jag litar mest på, han är den enda jag verkligen känner att jag kan lita på i vått och torrt. Där har ni en orsak till att jag älskar honom, för jag behöver inte vara svartsjuk vilket jag var i mina tidigare förhållande för jag vet att Danne inte ljuger eller går bakom min rygg.
 
Vill gärna höra era svar på frågorna och ja, vad ni tycker om saker och ting. Berätta i en kommentar!

Demonia - Alternativ Blogg

Jag tycker att om man misstänker något så ska man fråga . Inte bara snoka bakom ryggen , det skulle jag inte själv vilja även om jag inte skulle ha något dölja. Så det är ok enligt mig att kolla om man frågar och har en bra anledning. :)

2013-06-10 / 20:03:31
URL: http://demonia.blogg.se
Anonym

Håller med dig och Demonia! :)

2013-06-10 / 21:05:12
isabellavallberg.blogg.se

Förlåt ifall du inte tycker om sånahär kommentarer men vill bara tipsa om att jag har en jätte stor bloppis nu där jag har massa skatekläder, skor osv tillsalu!

checka in min blogg så hittaru det!

KRAAAM

2013-06-11 / 03:39:43
URL: http://isabellavallberg.blogg.se/
Louise

Misstänker man något ska man alltid fråga, rätt falskt som person om man snokar och man är inte bättre själv enligt mig. Då förtjänar man själv inte förtroende av den personen!

Personligen skulle jag bli oerhört förbanand om den personen jag har en realtion med kollade min facebook eller mobil. Jag skulle aldrig dölja något eftersom jag är sjukt ärlig av mig, det skulle vara en förolämpning mot mig som person och privatliv, sen min mobil är min privata egendom och mitt facebook konto är mitt privata konto som ingen har med att göra.

2013-06-11 / 18:54:39
URL: http://louiseberghh.devote.se
Aschmanda

Håller med dig! Är de så dem blir rädda, klart man undra varför man inte få kollA. mEN FÖRhållande är tillit och förtroende.

-förresten sötnos, rösta gärna på mig i en modelltävling jag är med i

http://www.modelmanagement.com/contests/fresh_faces_2013_world/contestant/5896/ <3

2013-06-11 / 23:08:44
URL: http://aschmandas.devote.se/
JULIA.

Det är alltid okej att fråga tycker jag. För om man snokar så kan det bli massa tråkiga komplikationer och så blir allt åt helvete till slut. Så jag tycker absolut att det är okej att fråga.

2013-06-14 / 11:10:08
URL: http://juliasphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback