Mina tatueringar.

Att skaffa tatueringar har varit något av det bästa jag någonsin gjort. Seriöst. Innan jag berättar om mina tatueringar och hur det kändes att tatuera sig så vill jag bara säga att jag inte vill ha någon mening bakom någon av mina tatueringar. Jag ser tatueringar som konst, så det krävs ingen mening enligt mig.
 
Vi börjar med mina kontroller som går att lokalisera på vardera sida av min höft, dessa var mina första tatueringar. Jag åkte till min mammas tatuerare i Skurup (#DekansTattoo) tillsammans med henne och några vänner. Mamma började tatuera sig, sedan var det min tur. Tatueraren skissade upp kontrollerna jag ville ha och jag berättade att jag ville ha de på höfterna. När han satt de på kroppen och jag la mig ner för att börja så sa han att jag var modig som valde att ha mina första tatueringar på höfterna då det är ett av de värsta ställena att tatuera sig. Jag valde därför att börja med XBOX kontrollen utifall att jag inte klarade av smärtan, men det gjorde jag. Första kontrollen kändes helt okej, vissa ställen gjorde såklart ont men inte så jag inte klarade mig igenom smärtan. Men så började vi på andra kontrollen, och helsingland vad det gjorde ont. Tatueraren berättade att man brukar känna mer på ena halvan av kroppen, inviduellt vilken, så jag antog att detta var den sidan jag kände mer av smärtan.
 
I torsdags tatuerade jag mig en gång till, denna gång i Malmö (#OneFloorDownTattoo) och denna blev mycket större och finns nu permanent på min högra överarm, samma sida som jag har playstationkontrollen dvs. den sida som är smärtsammast för min del. Tatueringen föreställer en hjortskalle med en nedåtvänd trangel bakom sig och tog två timmar att göra. Outlinen var nästan skön, kändes lite mer uppe på axeln, men det var helt okej. Men så kom skuggningen och utfyllnaden av triangeln och fy fan vad det gjorde ont. Det gjorde så satans ont, men det gick ändå att ta sig igenom utan att skrika rakt ut. 
 
Beroende på hudtypen så läker tatueringar olika, vilket ni säkerligen vet. Min hud läker väldigt snabbt dvs. att det inte tar så lång tid för mina tatueringar att läka. Jag kan ta av plastfoliet efter si sådär fyra timmar, ta en dusch alternativt tvätta av tatueringen lätt och sedan bara fokusera på att smörja in den med hudkräm då och då för att den inte ska torka ut. Men hur tatueringar läker, hur länge man ska ha foliet och hur lång tid det tar innan man kan sluta smörja in tatueringen hela jävla tiden beror helt på vilken hudtyp man har, det är inviduellt.
 
Vad tycker ni om mina tatueringar? Vilken gillar ni mest?

Märtis

Hjortskallen blev ju hur läcker som helst!

2015-09-20 / 19:28:00
URL: http://nouw.com/fruleste
Felicia

Jag tycker helt klart bäst om Xbox kontrollen! (är ju Xbox nörd trots allt ^^)

2015-09-21 / 15:51:07
URL: http://feliciaingren.blogg.se
Monster Girl

Älskar hjorten!

2015-09-28 / 04:12:41
URL: http://moonstergirl.com
hajhaj

hjort-tattoon är något av det snyggaste jag sett, herregud så fin!

2015-11-13 / 21:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback