Julgott.

Årets stora högtid, julen, är på ingång och jag hade tänkt dra igång hypen en aning genom att ge er recept till mina absoluta favoritkakor som passar perfekt under juletid och får det att saftas i munnen.
Vi börjar med lite klassiskt julgodis, knäck. Går att fixa både i små formar och i klubb-format. Schackrutor är en kaka som är god, ser trevlig ut och som är superlätt att göra. Perfekt att göra tillsammans med småbarn. RECEPT: Knäck // Schackrutor
Klassiska pepparkakor och lussekatter. För vem vill inte ha detta väntandes när man kommer hem till sin vän? Jag är kanske inte det största fanet av pepparkakor, men de är roliga att göra och äter man en så kan man verkligen inte tacka nej till några till. Lussekatter är dock Guds gula skapelse som hjälper mig genom juletid. RECEPT: Pepparkakor // Lussekatter
Nötkakor, kanske inte det bästa om man tar över en nötallergiker på fika, men de är gudomligt goda. Småsega och nötiga, det är så de ska vara. Saffranskakan är en stor favorit i min familj, vi äter det året om och det är faktiskt hemskt gott. Godast är den när den är helt nygjord och fortfarande småvarm. RECEPT: Nötkakor // Saffranskaka
 
Vilka är era favoritkakor eller ert favoritgodis som passar under julen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback