Smoke.

Som de flesta säkert vet så röker jag. Cigaretter, bara cigaretter, så ni kan chilla könet lite. För bara ett par år sedan hatade jag rökning, tvingade mina ex (som för övrigt alla utom en har rökt) att sluta med det. Men nu står jag här, några år senare, och röker minst ett halvt packe om dagen. Hur tänkte jag där egentligen?
 
Det är äckligt, kanske inte för mig, men för alla andra. Det är dyrt som fasen. Det är ofräscht och det är ju faktiskt rök man andras in och som förstör ens lungor. Sen det hela med att man börjar röka för att det är coolt är inte alls sant, iallafall inte för mig. Jag började röka för att jag mådde psykiskt dåligt och behövde något som lugnade mig, vilket rökningen gjorde. Nu röker jag mest för att min hjärna kräver det, fast många gånger röker jag bara för jag har tråkigt och för att jag mår just dåligt.
 
Hade ett roligt samtal med min polare Eric här om dagen när vi åkt bussen till Lund (vi bor i samma håla så vi tar bussen tillsammans) och han väntade utanför skolan tillsammans med mig medans jag tog min morgoncigg. Han tränar och är sjukt hälsosam, så jag bad om ursäkt för att jag förstör hans hälsosamma aura, så sa han att om han inte tränat så hade han säkerligen också rökt. Varför? Jo, för alla andra gör det. Hade jag inte mått psykiskt dåligt så hade jag säkert ändå rökt, bara för att kunna hänga med mina polare ut i parken på rasten liksom.
 
Här nedan har ni ett klipp där Simon Lussetti, my fellow skåning, snackar om detta ämne.
Vad tycker ni om rökning?

Karin

Min farmor dog av KOL när hon var rätt ung men min gammelmorfar blev 90 år så jag vet inte vad jag tycker om rökning mer än att vissa märken luktar fruktansvärt äckligt.

2015-01-23 / 09:01:13
URL: http://forevermore.blogg.se
xxcyberalienxx

Jag har ett par vänner som röker, men jag själv tänker inte prova. :)

2015-01-23 / 09:34:33
URL: http://xcyberx.blogg.se/
Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★

Min kille röker också och ett tidigare ex, brukar feströka ibland (typ 1 cigg munbloss typ och festar ju bara typ 6-8ggr per år men fortfarande, inte så bra)

Har aldrig riktigt haft suget att börja röka, speciellt inte efter min farfar dog med cancer i hela kroppen som började i lungorna. Hoppas min kille kan sluta snart, han har försökt massa ggr.

2015-01-23 / 11:16:06
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Emma! ^^

Jag tycker inte om det och kommer inte prova, jag för de inte heller för har inte så bra lungor. Min kille röker och har försökt få han att sluta men de är inte de lättaste.

2015-01-23 / 11:54:31
☆ Linda Filth ☆

Jag har rökt i ungefär 10 år, och jag hatar det. Har försökt att sluta ett antal gånger, men aldrig riktigt haft den där viljan helt att sluta. Vet med mig allt om riskerna och det dåliga, och att det faktiskt inte finns något i cigaretter som är positivt. Har nu bestämt mig igen för att försöka sluta, men ska övergå till snus istället. Kanske inte det bästa enligt vissa, men bra mycket hälsosammare enligt mig då jag inte vill utsätta mina lungor för mer skit och slippa stinka askfat mer.

2015-01-23 / 15:56:32
URL: http://theroadtohappiness.blogg.se
Denise Taylor

Är själv en rökare, både hatar och älskar cigaretterna :P Har iallafall slutat snusa så det är ju alltid något ^^

2015-01-24 / 11:20:10
URL: http://autaini.com
cookie

jag fest rökte innan tills 2012 då min polare visade mig snus nu har jag snusat sen dess istället x)

2015-01-24 / 21:29:07
URL: http://cookielicious.blogg.se/
Miss Naily A Fucking Rockstar

Om några år då du slutat skolan kommer du att inse att de där med rökning är jävligt dumt och du kommer önska att du aldrig börjat. Du kommer även försöka sluta många gånger (och jag hoppas att du kommer att lyckas). Själv har jag inte rökt men snusat i 14 år! Just nu är jag väldigt stolt över mig själv för jag har lyckats vara snusfri en hel månad. Har bestämt mig för att inte skänka mer pengar till tobaksindustrin. Anledningen till att jag börja? Precis som du. Mådde dåligt, alla andra snusade så då ville jag oxå och sen var jag jäkligt fast. Du tycker säkert att den här kommentaren är dum å onödig (för det hade jag tyckt) men det bjuder jag på.

Kram

2015-01-28 / 00:58:00
URL: http://www.missnaily.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback