007, 008, 009.

Vecka 2; Sociala medier.
007. Finns det något dåligt med olika sociala medier? Nämn några och motivera.
 
Klart det finns dåliga saker med olika sociala medier. Det värsta är att många verkar tro att de kan leva livet och rent av mobbas över nätet, att ingen någonsin kommer lägga märke till att det faktiskt är en individ som sitter bakom skärmen på andra sidan och skriver allt ont. Personligen hatar jag sidor som Ask.fm och Secret, undrar hur fan upphovsmännen till dessa sidor tänkte. Det är väl klart att det kommer förekomma grov mobbning över sidor där man kan vara helt anonym?
 
Vecka 2; Sociala medier.
008. Vad hatar du att se på facebook?

Folk som skriver en lång status om hur dålig en annan människa är eller om hur de känner sig, men när man frågar vad som hänt eller liknande så säger de att de inte vill berätta. Liksom, seriöst? Först skriver du en lång status om hur illa saker och ting är - men sen vill du inte förklara dig? Sen hatar jag folk som gör påhopp rätt som det är, utan någon orsak. Jag var tidigare vän med en kille över facebook som jag träffat några gånger tillsammans med några gemensamma vänner. Varje gång, VARJE JÄVLA GÅNG, jag la upp en länk till ett inlägg på bloggen över facebook så skrev han en kommentar om hur dålig jag var och att jag var ditten och datten. Usch.
 
Vecka 2; Sociala medier.
009. Berätta om, länka om det är okej, en person eller ett företag du tycker sköter sig bra i sociala medier.
 
Min bästis sa att jag skulle berätta om henne under detta inlägg, men det tänker jag absolut inte göra då hon inte alltid sköter sig bra som skriver att jag är ett sär (på skoj) på mina profilbilder haha. Men ska jag vara allvarlig så visste jag verkligen inte vem jag skulle berätta om, men efter en hel del tänkande så kom jag fram till att den jag tycker sköter sig bäst över facebook är en tjej som går på min skola. Hon har aldrig skrivit något dåligt, vad jag vet, och skriver fina saker. Hon bryr sig om andra, även de hon inte känner och hon sköter sig helt enkelt bra över nätet. Ett exempel finner ni här nedan, ett av hennes inlägg, där hon berättar om en person som begick självmord genom att hoppa framför ett tåg under gårdagen vilket berövade henne tiden på hennes favoritlektion. Men hon skriver väldigt fint om personen, trots att hon inte visste vem det var.
Vill du också vara med i denna 365 dagars challenge? Klicka HÄR för att läsa mer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback