Raise Your Voice.

En sak som verkligen har börjat intressera mig mer och mer på senaste tiden är röster. Inte vilka röster som helst, utan rösten bakom mina favoritkaraktärer ur olika spel. Här listar jag, utan inbördes ordning, ett antal av mina absoluta favorit voice-actors ur olika spel. Känner du igen någon av dom? Eller du kanske inte visste att det var samma röst bakom dessa karaktärer...?
Dave Fennoy - Bluebeard (The wolf among us), Warlord Okeer (Mass Effect), Lee Everett (The walking dead)
Melissa Hutchinson - Clementine (The Walking Dead), Ashe (League Of Legends)
Patrick Warburton - Joe (Family Guy), Zac (League Of Legends), Volibear (League Of Legends)
 Troy Baker - Joel (The Last Of Us), Booker Dewitt (Bioshock Infinite), Jayce (League Of Legends)
 Seth Green - Joker (Mass Effect), Chris Griffin (Family Guy)
 Steve Downes - Master Chief (Halo), Gunnar (Septerra Core: Legacy of the Creator)
 David Hayter - Bucky (Marvel Heroes 2015), Male Jedi (Star Wars; T.O.R), Snake (Metal Gear Solid)

Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★

En av mina favoriter, eller kanske min absoluta favorit är Peter Cullen som gjort rösten till Optimus Prime i typ 30 år :D. Han spelar även Ior xD

2015-02-09 / 10:10:16
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
FrökenTV, bloggen om tv och film

intressant, jag visste bara Seth Green av dem.

2015-02-20 / 13:38:53
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback