No eyebrows, don't care.

Igårkväll när jag klickade runt på olika bloggar för att samla på mig blogginspo så fastnade jag på en bild på en av bloggerskorna jag följer, Kissie. Jag stirrade ett tag och insåg att hon ser hemskt underbart dunderrolig ut utan ögonbryn. Så letade upp en bild på henne, drog in den i photoshop och gjorde universums sämsta eyebrow-borttagning. Efter att ha sett hur vacker Kissie blev så kände jag att detta ingrepp krävdes på fler av bloggerskorna jag följer dagligen.
 
Så mina offer ser ni ovan, Kissie, Keela, Kenza, Vira, Julia och Johanna. Johanna ser hemskt ond ut utan ögonbryn måste jag säga, Julia ser hög ut och Vira ser 500 år äldre ut. Kissie, Keela och Kenza (de tre K:en) ser bara roliga ut. Det alla har gemensamt är att de ser ut som ailens. Blev som sagt sämsta photoshoppen, men roligt blev det iallafall.
 
Vem ser roligast ut utan ögonbryn? Min personliga favorit måste vara Johanna, den onda.

Crazie -

Hahaha helt klart Johanna! x)

2014-09-05 / 11:53:00
URL: http://crazie.blogg.se
Emma! ^^

Keela xD haha

2014-09-05 / 15:30:30
Liquify

Hade jag varit en av dem på bilderna hade jag nog velat att du frågat mig först om du fick lägga upp, en del tycker nog det bara är kul, men sen finns det ju känsliga folk också.

Svar: Ja, fast på samtliga bloggar råder CC-policy. Dvs att man får ta bilder och ändra så mycket man vill - sålänge man skriver ut vem originalet hör till. Sen skrev jag ju att det var en rolig sak :)
Måste förresten säga att bilderna på din blogg är sjukt vackra, ser dig som en het inspiration inom fotografering!
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-09-05 / 18:17:42
URL: http://liquify.blogg.se/
Anneli

Haha ögonbryn är viktiga!

2014-09-05 / 20:58:57
URL: http://Anneliih.blogg.se
Candie

Jag har inget emot att min bilder används så länge det länkas till mig. Och det här är en kul grej som är helt okej för mig. (Ser helt vild ut på bilden, haha) Men att det skulle råda cc-policy på mina bilder är ingenting jag har uppgett eller som står någonstans på bloggen. Detsamma antar jag gäller de andra bloggarna. Så det är vanlig upphovsrätt som gäller och egentligen måste man alltid ha tillstånd från fotografen för att använda verken då.
Dock är jag själv precis likadan med bilder jag hittar på t ex Tumblr eller Pinterest så jag har väl egentligen inget att säga till om eftersom jag använder bilder på samma sätt på min blogg.
Men ville bara påpeka det :)

2014-09-06 / 18:33:37
URL: http://candie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback