How to HearthStone.

Då jag spelar ett antal spel och pluggar speldesign på LBS i Lund så tänkte jag ge lite tips i olika spel. Har redan gett er lite LoL tips för ett tag sedan, scrolla igenom min gaming kategori för att finna LoL-tutorialen. Men nu hade jag tänkt gå igenom lite HearthStone som är Blizzards cardgame som är helt gratis att spela för dig som vill testa.
Innan man går in i ett spel måste man välja en hjälte att spela. Här ovan ser ni de olika hjältarna, man kan även skapa egna decks med valfri hjälte vilket jag gjort så det är mina egna decks jag spelar med. Men vill man inte skapa sitt eget deck, eller precis har börjat spela, så finns det färdiga som man kan levla upp för att få tillgång till fler kort till de olika hjältarna.
Som ni ser ovan har varje spelare vars ett deck där det slumpmässigt dras kort till spelarens hand. Man kan dock endast lägga ett kort om man har tillräckligt med mana, vilket man får mer och mer av inför varje runda. Varje hjälte har en heropower, i Valeeras fall är det ett vapen som man kan använda för att skada sin motståndare. Men spelar man priest så är heropowern att man kan ge sig själv, en minion eller till och med motståndaren hp. Varje hjälte har någon form av heropower som sagt, det bästa är att testa alla de olika hjältarna och se vilket som passar ens spelstil bäst.
 
Spelar ni Hearthstone? Berätta gärna vad ni vill lära er, inte bara inom Hearthstone, utan inom alla spel ni gillar. Bara bomba med kommentarer!

Vendela

Om man kör med Mage och har orginaldecket, vilken opponent är då lättast respektive svårast att möta?

2014-09-28 / 15:11:53
URL: http://vendelasahlberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback