Harry Potter tag.

För att göra saker och ting lite roligare här på bloggen efter mitt föregående inlägg angående mitt besök på akuten, så hade jag tänkt göra en liten tag som jag såg att Clara gjort i en vlogg på sin youtubekanal. Tycker precis som henne att man inte kan kalla sig ett äkta Harry Potter fan om man inte läst böckerna och helt enkelt bara sett filmerna.
 
Favoritbok
Min absoluta favoritbok ur serien är helt klart Harry Potter och Fenixordern då jag bölade som fan när Harrys gudfader Sirius Black blev dödad av Bellatrix. Sadface.
 
Favoritfilm
This is a hard one, men skulle nog säga att Harry Potter och den flammande bägaren är min favoritfilm så det händer så mycket plus att jag älskar hur de skapat den.
 
Bok jag gillade minst
This is also a hard one, men här säger jag nog Harry Potter och dödsrelikerna då det var boken jag kände minst känslor för (kan man säga så?!) och den kändes bara kluven på något sätt.
 
Scener ur filmerna och böckerna som fick dig att gråta
Som jag skrev som svar på första frågan så bölade jag igenom hela Sirius död i boken, grät inte ett piss när jag såg någon film. Oh jo, förresten, grät av skratt när Hermione Granger slår till Draco Malfoy i Harry Potter och fången från azkaban.
 
Om du fick ragga upp valfri HP karaktär, vem skulle det vara?
Draco Malfoy, främst då jag hade en hemlig kärleks saga kring honom i mitt huvud när jag var yngre...
 
Favoritkaraktär
Draco Malfoy då han är fett awesome både i filmerna och främst i böckerna. Antingen honom eller Luna Lovergood.
 
Vilken form skulle din patronus ta?
Antingen en hjort eller en varg. Love that shiiit!
 
Om du fick välja mellan Resurrection Stone, Invisibility Cloak  och the Elder Wand, vilken hade du valt?
The Elder Wand, cuz it's aweeesomeee.
 
Vilket hus skulle du tillhöra?
Om jag fick välja själv, vilket jag inte skulle få göra då sorteringshatten väljer ut ett hus baserat på ens egenskaper - så skulle jag valt att ta vara på min favoritfärg (aka grön) och blivit en del av Slytherin.
 
Om du fick välja valfri skåderspelare ur filmerna, vem hade du valt att träffa?
Ojoj, antagligen Emma Watson, cuz that chick is hot!
 
Har du spelat något av spelen?
Ja, har spelat några av dom fast då i mina yngre dar', och spelade lego-versionerna av spelen för ett tag sedan.
 
Om du var med i ett quidditch-team, vilken position skulle du spela?
Antagligen sökare då jag tror att jag skulle vara fett bra på att jaga den gyllene kvicken - jag är ju ändå kvinna och älskar glittrande saker.
 
Var du nöjd med slutet?
Nej, precis som Clara så saknar jag Fred...
 
Hur mycket betyder HP för dig?
Det betyder kanske inte allt, men mycket betyder det såklart då jag växt upp med filmerna. Böckerna räddade mig dessutom när jag mådde som sämst under högstadiet.
 
Jag taggar alla mina läsare, gör taggen - länka gärna mig - posta en kommentar med länk till ditt inlägg så checkar jag det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback