Review of Gnar - The Missing Link.

Ett spel jag la på hyllan under en period, men som jag nu börjat spela igen, är League of Legends. Sedan jag spelade sist har det gjorts remakes på flera champions och det har kommit nya. En av de nyaste bär namnet Gnar, så jag tänkte göra en liten review på just denna champion och om ni gillar detta så kanske jag kommer börja göra fler championreviews i framtiden.

Gnar är en söt liten fillur, men låt dig inte luras, för denna rackare är allt annat än söt när man retar upp honom. Gnar är en fantastisk top-laner som även passar bra i jungeln, då han ena sekunden är en champ baserad på snabbhet och nästa sekund är ett tanky monster.

Mini Gnars passiva attack ger honom bonus movement speed, attack speed och range. Med Rage Gene genererar Gnar rage när han är i combat, varje gång han skadar får han även en liten bonus. När Gnar har fyllt sin rage-bar förvandras han till ett större monster, aka Mega Gnar, efter några få sekunder eller vid nästa användning av en ability. När Gnar förvandlas till Mega Gnar får han mer liv, armor, magic resist samt attack damage, men han förlorar sin bonus movement speed, attack speed och range som han har som mini.

Gnars Q gör att han kastar boomerang vilket kan skada på längre håll. Om han fångar sin boomerang påvägen tillbaka mot honom, så får inte attacken lika lång cooldown som den annars hade fått, vilket kan spela hemskt mycket roll under spelets gång. Som Mega Gnar byts boomerangen ut mot ett stenblock, eller ett hus, som Gnar kastar på motståndaren, stenblocket drar även ner motståndarens movement speed.
Gnars W kallas för hyper och om denna träffar en motståndare tre gånger i rad genereras magic damage baserat på motståndarens hp. Hyper ger även Gnar en stor movement speed bonus. Som Mega Gnar byts W ut mot en attack där Gnar slår i marken och stunnar sina motståndare. Mega Gnar kan inte heller bli stunnad eller liknande när han använder sin W.

E ger Gnar en högre attack speed och han studsar vilket är awesome om man vill röra sig snabbt, han kan även studsa på motståndare. Mega Gnar är dock inte lika studsig som sin Mini-form vilket gör att han bara landar istället för att studsa. När Mega Gnar landar dealar han inte bara damage utan saktar ned motståndare som finns i närheten, as bra i teamfights.

Gnars ult är GNAR! och denna ger honom ännu mer movement speed varje gång han använder hyper. Om man ultar som Mega Gnar slår han i marken vilket skadar motståndare i närheten samt saknar ner dom. Om Mega Gnar däremot kastar in en motståndare i någon form av vägg, är räknas även torn och jungelväggar, skadas motståndaren och blir stunnad.

Så vad tyckte jag om Gnar? Jag gillar verkligen honom, han är fett rolig att spela speciellt med tanke på att man inte själv kan bestämma när han ska förvandlas till sin andra form. Det känns som man inte bara spelar en champ, utan två, då Mega Gnar och Mini Gnar är som två helt olika karaktärer. Han är lätt värd pengarna, speciellt med tanke på det dundersöta skinnet som finns ute till honom.

Har ni spelat Gnar? Vad tycker ni?