Review of Alien Isolation.

Alien Isolation, spelet som ger en kalla kårar längst ryggraden och som hemsöker ens drömmar om nätterna. Det nya alien spelet är underbart, både gällande gameplayen och grafiken. Här får ni en snabb review på spelet.
 
Det har gått femton år sedan händelserna i Alien och huvudpersonen Ellen Ripley's dotter Amanda Ripley finner sig i en desperat kamp om överlevnad för att finna svar på hennes moders plötsliga försvinnande. Som Amanda kommer du navigera dig fram genom en allt mer instabil värld där du finner panik, desperata människor och en oförutsägbar Alien. Du måste finna resurser, lösningar och använda din intelligens för att lyckas med ditt uppdrag - och för att överleva.
Att spela som Amanda Ripley känns super, hon känns lika självsäker och modig som sin moder och minst lika smart. Omgivningen i spelet, en enorm rymdstation, är häpnadsväckande. Jag skulle personligen likna den fantastiska omgivningen med Bioshocks Rapture, så pass shockerande fantastiskt var det. Alien är läskigare än någonsin och den blir bara smartare och smartare för varje steg man tar.
Det enda jag ogillar med spelet är att det, allt för många gånger, känns som spelet ska sluta - men det fortsätter. Det är alltså ett flertal "avslut" fast spelet avslutas aldrig på riktigt. Eller jo, någon gång gör man det, men man tror sig ha spelat klart ett flertal gånger trots att man inte gjort det.
 
Vad tycker ni om Alien Isolation? Har ni spelat det eller planerar ni att göra det?

xxcyberalienxx

Jag tror jag inte jag kommer spela det, jag provade spela marine i mitt AVP-spel. Och jag trivs mer att spela dom 2 alien än människo-soldaten. :)

Svar: haha aa, vi alla har våra personliga favoriter :P
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-10-20 / 13:36:40
URL: http://xcyberx.blogg.se/
Kitten

Inte provat än men riktigt sugen! Man väntade ju lite med detta då förra Alien spelet var en stor besvikelse...men detta verkar hålla måttet :)

Svar: Håller med, men detta var mycket bra måste jag säga!
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-10-20 / 14:31:47
URL: http://thehowlingwolfheart.blogg.se/
Nadja

Brukar titta på när min pojkvän spelar det och tycker det är as kul när han blir rädd eller förbannad när han failar x)

Svar: Haha så roligt :')
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-10-21 / 16:38:52
URL: http://cherrystar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback