Metal Dead.

Som ni kanske vet så älskar jag verkligen zombiespel, zombieserier och zombiefilmer. Så när jag kom över Metal Dead blev jag sjukt glad. Man spelar som unga Malcom som blir instängd på ett sjukhus efter att ha bevittnat sin väns död när de flydde med bil från zombies. För övrigt måste jag säga att stilen på spelet påminner mig sjukt mycket om hur Johannabloggar ritar sina gubbar.
 
I sjukhuset tar Malcom saken i egna händer, men sin väns huvud i bakfickan, stöter han på olika, intressanta karaktärer. Målet är att få hisskort från olika personer för att samla ihop allt som krävs för att kunna använda sig av en helikopter på taket för att ta sig i säkerhet. Man möter helgalna personer; en galen forskare, en blodig kock, tre stoners som är höga som hus och många fler. 
Har ni spelat Metal Dead? Eller skulle ni vilja? Vad tycker ni i övrigt om zombiespel?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback