Intervju med Moa Murderess.

Nu inleder vi ett nytt inslag i bloggen, månadens intervju. Vi rivstartar med en av sveriges coolaste brudar - EpicFaiil.
Hej Moa, berätta lite om dig själv.
Jag heter Moa Murderess och jag driver Sveriges största alternativa blogg, EpicFaiil.se. I min blogg kan man läsa om allt från tips på kläder, smink och hår till inlägg om självförtroende, galna & roliga videor, hår & smink tutorials och massa annat. Jag skriver även väldigt mycket om mitt liv. Jag är en tjej som inte är rädd för att vara mig själv även fast jag får stå ut med en massa hat. Och det vill jag även förmedla till andra. Jag älskar att få andra att må bra och vara glada och det är en av de största sakerna jag kämpar för i min blogg och YouTube kanal. 
 
Du nämnde att du youtubar, vad är skillnaden mellan att blogga och att youtuba?
YouTube känns faktiskt mer personligt i och med att man kan se mig när jag pratar till er. Att läsa ett blogginlägg känns inte så. Man vet att det sitter en person bakom datorn som skriver texten men på något sätt känns inte det lika personligt. På YouTube kan jag få en bättre kontakt med min publik och det gillar jag! '
Du är ju även startat upp din webbshop, Dressedtokill.se, hur går det med den?
Min webshop har verkligen gått jättebra och det är jag så glad över! Dock kommer det negativa saker med det mesta. I och med att jag driver företaget och webshopen helt själv så är det jag som packar alla ordrar och fixar med allt som har med webshopen att göra. Och det har tagit upp väldigt mycket av min tid. Som mina följare har insett så är min blogg inte lika aktiv längre. Jag uppdaterar inte lika ofta som förut och vissa tycker att inläggen har blivit tråkigare. Och tyvärr är det så att jag inte har haft lika mycket tid till bloggen sedan jag öppnade min webshop. Men jag är verkligen superglad över att det går så bra och det är förmodligen dags för mig att anställa någon som kan packa alla ordrar! Då kommer jag få mer tid till bloggen igen.
 
Vi har inte hört så mycket om Kick Back Pack på länge, håller ni fortfarande ihop?
Jag ska faktiskt ta upp Kick Back Pack i ett inlägg snart, så jag vill helst inte berätta om detta ännu.
 
Var ligger ditt fokus numera?
Mitt fokus ligger på allt, haha! Mitt liv är rätt kaos just nu då det går så bra både för min blogg, youtube kanal och webshop. Det är så mycket jobb att sköta och jag känner lite att jag har hamnat ur balans. Jag måste bli bättre på att strukturera upp mina dagar så att jag hinner med allt jag ska göra. Men mitt största fokus just nu är väl att försöka komma igång lite bättre med bloggen igen.
 
Då du har en underbar stil och verkligen vågar stå ut så känns det som du har bra självkänsla, stämmer det?
Tack så jättemycket! Ja, jag skulle påstå att jag har bra självförtroende och självkänsla. Men detta är något jag har jobbat med i många år. Jag har fortfarande mina brister och saker med mig själv som jag inte gillar. Men jag låter inte det trycka ner mig. Jag vet att alla människor kan få bra självförtroende & självkänsla, men det gäller verkligen att öva upp det. Det är inget man bara "får". Och jag hoppas verkligen att min blogg och YouTube kanal inspirerar människor till just detta.
Vilka är dina bästa tips för att våga vara sig själv fullt ut?
Det största och viktigaste: Skit i vad andra tycker och tänker om dig. Du lever bara en gång så se till att du mår bra och har kul i ditt liv. För det är ju trots allt ditt liv, inte någon annans. Och ingen annan ska kunna säga åt dig hur du ska leva eller se ut. Ett annat tips är att umgås med människor som du känner att du kan vara dig själv med till 100%. Det kommer inspirera dig till att våga mer och mer!
 
Har du någon gång behövt lida för att vara dig själv?
Absolut. Jag får stå ut med näthat i princip varje dag, fast det har jag lärt mig att ignorera sedan några år tillbaka. Men när jag var yngre och hade dåligt självförtroende blev jag rätt retad i skolan på grund av min stil. Jag hade ett gäng tjejer efter mig som skrek alla möjliga olika saker, framförallt hånade min klädstil. Men helt ärligt så är jag glad över att det hände. För det fick mig på något sätt att bli ännu starkare och skita i vad folk sa om mig.
 
Men hur tog du dig ur det?
Hur jag tog mig ur det var helt enkelt att ignorera dem. I början var jag kaxig tillbaka och skrek också väldigt många elaka saker. Men tillsist insåg jag att det inte hjälpte. Det jag gjorde när de hoppade på mig var att skratta åt dom eller att bara gå förbi och inte bry mig. Tillslut tröttnade de och slutade.
 
Har även läst på din blogg att du får många ovälkomna besökare, hur tacklar du detta?
Det här är något som är så otroligt jobbigt för mig just nu. Även fast det är unga tjejer och jag vet att dom inte vill mig något illa, de vill ju bara träffa mig. Men de förstår verkligen inte hur konsekvenserna blir. Det kommer folk hem till mig varje dag och letar efter mig. I mitt hem vill jag ju kunna känna mig trygg och få kunna vara ifred. Hur jag tacklas med detta försöker jag fortfarande fundera ut. Jag har redan skrivit inlägg, tagit upp detta i en video och skrivit om detta på instagram men folk kommer fortfarande och jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra längre. Detta har gått så långt att min familj funderar på att flytta, för det här påverkar även min lillebror och mamma eftersom jag bor med dem. Så just nu är jag bara så ledsen över att folk inte kan respektera mitt privatliv. Men jag försöker komma på något bättre sätt till att få detta att sluta.
 
Vad hittar du på under halloween?
På Halloween så blir det party med mina vänner!
 
Vad ska du klä ut dig till?
Vad jag ska klä ut mig till vet jag inte ännu. Jag hade tänkt att vara en zombie docka, den jag gjorde en tutorial på. Men det är så mycket annat jag vill vara också! Så jag har faktiskt inte bestämt mig ännu. Det får bli en överraskning!
Och slutligen, vilka är dina bästa tips för att lyckas lika bra som dig i bloggvärlden?
- Ha en snygg design, det är viktigt för att få läsaren att vilja stanna.
- Skaffa en bra kamera, att lägga upp en massa mobilbilder kommer inte ta dig långt.
- Och sista tipset är att ha ett bra bloggnamn. Helst ett namn som är lätt att komma ihåg och som är relativt kort. Och dessutom köpa en domän som t.ex. ".se". Det ser mycket proffsigare ut!
 
Besök Moa's blogg, youtube och webbshop här;


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback