Dragon Age Inquisition karaktärskapande.

Om cirkus två månader släpps det nya Dragon Age spelet som går under namnet Dragon Age Inquisition. Bolaget som står bakom Dragon Age är EA, samma bolag som står bakom Sims. Vi har redan sett hur EA tänkt om i CAS (create a sim) och låter oss, i det senaste spelet, göra helt unika simmar. Detta har EA även tänkt på när de skapat CAC (create a character) till Inquisition.
Med ett antal valmöjligheter ger Inquisition möjligheterna att skapa en unik karaktär. Det finns lätta steg till att bestämma hur karaktären skapas genom att bara dra i en bar där det finns olika valmöjligheter. Sedan finns det verktyg för att kunna förändra mer på djupet, som ni ser här nedan.
Man kommer även kunna bestämma saker som ögonfärg, genom att välja färgen från ett färghjul som vi känner igen från t.ex. Sims och redigeringsprogram av olika slag. Tycker att detta verkar fett, grafiken ser nice ut och att man till och med får välja hur djupa ärr karaktären man skapar ska bära runt på.
Vad tycker ni om Dragon Age Inquisition's karaktärskapande?

monster - en grunge blogg

ÅÅÅÅH!~ vill ha! vill spela! Nu!

2014-10-07 / 12:57:19
URL: http://fames.se/monstergirl/
Nanna

Åååh det ser awesome ut :D

2014-10-07 / 17:53:53
URL: http://cutefear.blogg.se
Cyber- my life with autism and art

Jag ska dräpa draken på origins, föra över min profil till awakening därefter dragon age 2.

Längtar till dragon age inquestion. Har redan planerat rasen jag ska spela+mitt romanceval. :D

2014-10-09 / 12:57:51
URL: http://xcyberx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback