Review of Never Alone (Kisima Ingitchuna).

Igår släpptes indiespelet Never Alone (Kisima Ingitchuna) på Steam för PC, PS4 och XBOX ONE. Jag har faktiskt inte sett någon annan göra något riktig review på spelet än, så tror faktiskt att jag är den första. Here we go.
Never Alone är det första spelet som utvecklats efter forna sägner från Alaska. Spelet tar sin början efter att en enorm storm dragit in över Alaska, en ung flicka ger sig då ut på ett äventyr utan dess like; i jakten på stormens hjärta. På sin resa träffar hon en fjällräv som räddar henne undan en enorm isbjörn. Spelet går att spela ensam, eller som co:op där man hjälper varandra genom frusna tunnlar, förrädiska isflak, undervattensgrottor och under möten med mäktiga fiender.
Jag måste säga att spelet är underbart vackert. Ett sjukt vackert spel med underbar platformer upplevelse som får ens hjärta att smälta. Att se fjällräven rädda den lilla flickan i nöd får ens ögon att tåras och hur deras vänskap blir allt starkare under spelets gång får ens hjärta att le. Jag rekomenderar helt klart detta spel för den som älskar vacker spelmiljö samt gripande historier.
Betyg från Quiethell; 4,5/5. Vad tycker ni om Never Alone?

Ella

Hur mycket kostar det? (Haha, vilken snål jävel jag är)

Svar: Det kostar just nu runt 125:- då det ligger på rea :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-11-19 / 16:35:25
URL: http://aliencow.blogg.se
Ella

Hur mycket kostar det? (Haha, vilken snål jävel jag är)

2014-11-19 / 16:35:26
URL: http://aliencow.blogg.se
Madeleine

lät så himla fint ju! för en som står väldigt långt utanför spelmarknaden så är det skönt att se exempel på spel med en liksom 'fin' storyline ist för bara massa skjutspel osv

Svar: Haha ja, det är en härlig kontrast gentemot spel jag personligen brukar spela :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-11-19 / 18:05:32
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
Björk

Ser sjukt mysigt ut! Funderar på att testa :D

Svar: Tycker jag helt klart att du borde! :D Kramisar
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-11-19 / 19:37:42
URL: http://bjorkmajesty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback