Pyropet.

Här om dagen såg jag detta ljus på facebook, men reflekterade inte speciellt mycket över det. Men när jag såg att min kära vän Ida lagt upp ett inlägg om ljuset så läste jag på lite och insåg hur fuckin' awesome det är. Ljuset har inte bara en fett snygg design, men när stearinet smält blottas kattens skelett där under. Sjukt vackert, perfekt ljus att ha då man kan använda sig av skelettställningen som prydnad när stearinet är smält.
 
Ljuset har en sjukt snygg design, skapad av den islänska designern Thorunn Arndottir som kom på idén när hon pluggade på The Royal Collage Of Art i London under 2011. På sin examen fick hon stor uppmärksamhet för sin idé, som då gick under namnet "The Devil's Pet", och nu driver hon vidare projektet tillsammans med Dan Koval och de planerar att lansera fler produkter i början av 2015.
 
I sverige finner du ljuset på denna sida.
Vad tycker ni om detta ljus?
Inlägget innehåller affiliatelänkar som stödjer bloggen ekonomiskt vid inköp via länken.

Blubb Svensson

Så otroligt snyggt/häftigt ljus! :)

2014-11-19 / 12:58:21
URL: http://www.nattstad.se/blubbandzombie
Pam-RandompiecesofaMind

Coolt!..^^

2014-11-19 / 13:25:58
URL: http://punkpoeten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback