Dag 4; 5 saker som irriterar mig.

Måste ju börja med att klaga över hur oerhört dåliga Skånetrafiken är på att hålla tider. Nästan ingen buss jag åkt har hållt tiderna, det känns som det bara är tågen som går under Skånetrafiken som bryr sig om att de har tider att passa. Värst är det nog när busshelvetet inte går när det ska, för chauffören tar en cigg eller snackar skit, eller läser tidningen. Kolla på klockan idiot, vi skulle kört för en kvart sedan. Inte konstigt att jag har så mycket frånvaro från skolan då bussarna alltid är oerhört sena.
 
Nästa sak jag irriterar mig på har också med bussar att göra, och tåg. Och skolsalar. Och varje jävla space vi har här i världen. Folk som har hörlurar i - men man hör fortfarande musiken. Usch på er människor som gör detta! Senast igårmorse satt jag på tåget och en kvinna satt snett bredvid mig med hörlurar ipluggade, dock hade hon högsta volym och man hörde hennes konstiga musik över hela tågvagnen. Hur döva är folk egentligen?
Nej, jag har inget emot tiggare som inte har någonting, men de jag har något emot är tiggare som fejkar. Det är det hemska med Lund, det kryllar av tiggare men inte en enda verkar vara seriös. De flesta sitter där, ber om pengar och när de får lappar så stoppar de undan dom för att det ska se ut som de bara fått småmynt. De flesta tiggarna i Lund sitter där och tigger, men de har på sig märkeskläder och varannan minut kollar de sin helt nya iPhone6 för att se när deras skift slutar så de blir avlösna av någon annan ur "tiggarligan". Det finns även en man vid centralen i Lund som står på kryckor med en kopp och vajar fram och tillbaka. Men när dagen är slut slänger han upp kryckorna på ryggen och går helt normalt därifrån. Sen om man köper något att äta eller dricka till dom så tar de inte emot det och blir sura för att de inte får pengar istället. De blir även hemskt sura när man inte ger dom tillräckligt med pengar, eller när man inte ger de något alternativt inte har någon cigg att bjuda på när de kommer förbi. Det finns endast en tiggare i Lund som jag litar på och det är en ung kille som brukar bli utskälld och bortkastad från centralen samt affärerna nära centralen av de andra tiggarna, så han sitter i ett hörn vid gatan och han uppskattar när någon ger honom mat istället för pengar. Han har heller ingen mobil eller märkeskläder utan bär second-hand-kläder.
 
Fjärde saken jag irriterar mig på är när man vet att någon är skyldig en cigg, eller om de lovat två cigg dagen därpå om de lånat en dagen innan - men inte ger en något. Eller när någon lånat onödigt mycket cigaretter från en för att "de inte har pengar", men när de får pengar så bjuder dom inte på en enda cigarett. Jag vet inte hur många personer som är skyldiga mig vars en limpa cigg vid detta laget.
Femte och sista saken, hm... Jag irriterar mig på inkompetenta personer. Om en person blivit anställd på ett jobb som kräver en viss vetskap inom ett visst område så förväntar man sig att personen ifråga kan detta. Men ikke så nikke. Istället står idioten där och säger "men jag kan inte detta" alternativt att hen säger åt en att googla hur man gör. Hur fan tänkte du där? Frågar man i sina tankar. Sen kan man alltid göra om jag gjorde när jag stötte på en sådan person, skrek rakt i ansiktet på honom att han är en idiot som inte kan ett piss. You had one job man, and you fucked up.
 
Vad irriterar ni er lite extra på?

Björk Majesty

Jag irriterar mig på dagens hemska skönhetsideal och ojämnställdheten. Annars så irriterar jag mig inte på så mycket ^^ Förutom på mornarna. Då är allt besvärligt, haha!

2014-11-05 / 10:54:04
URL: http://bjorkmajesty.blogg.se
valen

ahahah har ni ett ställe som heter horby i skåne??!?!? detta var det roligaste jag sett idag. OCH JAG HAR SETT MYCKET ROLIGT

Svar: haha nä, det heter Hörby haha :P Jag bor mittemellan Hörby och Sjöbo ;)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-11-05 / 13:07:02
Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★

Det här med tiggarna, är det saker du upplevt själv eller hört? Har du upplevt det själv så är det ju sjukt tråkigt. Jag ger alltid tiggaren utanför mitt konsum pengar och mat och min pojkvän gör samma med mannen utanför hans hemköp, känner verkligen inte igen det du skrev.

Svar: Tyvärr är det sådant jag upplevt själv. Jag brukade också göra det, men tyvärr så tappade jag tron efter att gång på gång, av flera olika tiggare, blivit utskälld för att jag givit dom mat istället för pengar. Sen har jag stått utanför ICA i Lund och sett hur de sitter med sina sprillans nya mobiler, har på sig helt nya märkeskläder, har till och med mött en av dom finklädd inne på elgiganten en gång där han köpte en fuckin tv... HAN KÖPTE EN TV och på dagarna sitter han och tigger pengar. tycker att det är sjukt lågt av de som bara tigger för att de är en del av en tiggarliga eller liknande då det faktiskt finns de som behöver pengarna och som verkligen blir överlyckliga när man ger dom en påse frallor. Tyvärr har detta hänt allt för många gånger för min del :/
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-11-18 / 10:56:45
URL: http://www.xn--annard-0xa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback