Dag 2; Mitt bloggnamn.

Då var vi inne på den andra dagen i min tio dagars utmaning där jag gör olika uppdrag varje dag. Dagens uppdrag går ut på att jag ska förklara mitt bloggnamn, Quiethell.
Låten ni har här ovan, Invisible av Skylar Grey, var min absoluta favoritlåt för några år sedan. Mitt förra bloggnamn var Carolina97 (mitt namn och mitt födelseår) men jag kände att jag behövde byta. Så där satt jag i min säng och försökte komma på ett dunderbra bloggnamn som alla skulle lägga märke till och komma ihåg. Men huvudet stod tomt och jag startade denna låt för att få in lite ord i min tomma skalle.
 
Så, i andra versen, hörde jag det perfekta ordet. Jag spolade tillbaka och lyssnade om; "here inside, my quiet hell. They can not hear my cries for help". Där hade vi det! Det där awesoma bloggnamnet som skulle bli mitt andra namn, fast det visste jag inte vid det laget. Nu, varje gång jag möter någon av mina bloggläsare på stan, så går jag under namnet "Quiethell". "Är det du som är Quiethell?", "Quiethell?", "Oh, det är du som är Quiethell!".
 
Jag är stolt och glad över att gå under detta namn. För hur många har ens tänkt på att ha ett sådant namn egentligen? Tyst helvete? Ironiskt sett är det jävligt roligt att jag går under detta namn då jag aldrig är tyst. Jag är en pratglad skåning som hatar tystnad haha.
 
Var ifrån kommer era bloggnamn?

Denise Taylor

Ville ha ett unikt namn så jag leta reda på vad mitt namn skulle heta på alvspråk :) sen vet jag inte om det stämmer till 100% :P

2014-11-03 / 12:23:54
URL: http://autaini.com
Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★

På filmskolan var vi 2st Anna, vi fick namn efter våra hårfärger så mitt namn blev Anna Röd :)

2014-11-03 / 12:48:25
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Twiggy Lundberg

Häftigt! Mitt kommer ifrån två låttitlar jag lyssnade på väldigt mycket när jag startade upp denna blogg, Eternaal (med tillagt "a" för vanliga stavningen för upptagen) från Arch Enemy - War Eternal och Chaos från Trivium - Chaos Reigns :)

2014-11-03 / 15:30:50
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/
Karin

Jag älskar den låten! Mitt bloggnamn är en låttitel på en av Civil War låtar:)

2014-11-03 / 21:50:23
URL: http://forevermore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback