Kick Back Pack.

Får oväntat ofta frågan "Följer du Kick Back Pack?" samt liknande frågor och har till och med fått frågan "Ska du ersätta Vira i KBP?". För det första, nej, jag ska inte ersätta Vira i Kick Back Pack, även om jag av någon anledning skulle få frågan så hade jag nog inte haft några planer på att joina packet då jag gillar att köra solo. Har tackat nej till andra blogg-pack-samarbeten förr just av denna anledning.
 
Sen till den andra frågan, följer jag KBP? Nej. Det gör jag inte. Jag följde packet under den tiden då Vira var en del av det, men efter att hon hoppade av så har jag inte sett något speciellt med dom. Unfollowade faktiskt alla förutom Vira under de sista månaderna innan hon bestämde sig att hoppa av då jag helt enkelt kände att det enbart var Vira som inte hade förändrats och blivit rejält högfärdiga av kändisskapet.
 
Ja, jag klickar in på deras bloggar då och då, har till och med börjat följa Johanna via bloglovin igen, fast kollar inte ens hälften av inläggen hon lägger upp. Caty har ingen blogg värd att läsa nu för tiden då hon satsar på musiken nu mera vilket jag tycker är sjukt bra, är stolt över hennes beslut! Keela klickar jag som sagt in på då och då men jag känner inte att jag pallar läsa hennes inlägg då allt bara verkar handla om träning, I don't like träningsbloggar, vilket Keelas blogg nu blivit enligt mig. Moas blogg klickar jag ganska ofta in på då jag följde henne under flera år och blev ganska ledsen när hon gått med i KBP och förändrats så pass mycket.
 
Dessutom känner jag, som läsare, ingen kärlek från dessa bloggare, jag tycker att man ska känna att bloggaren bryr sig om sina läsare och lyssnar på deras kommentarer. Känner inte direkt att KBP gör detta, känns mest som att de helt enkelt bara bryr sig om statistiken då de tjänar pengar och får massa saker hemskickat tack vare sina läsare. För dom, känner jag i alla fall, så är vi som läser deras bloggar enbart en chans till någon extra hundralapp i månaden. Men ta inte detta som något skitinlägg, jag är ärlig och svarar på era frågor. Jag älskar mina läsare och jag vet att många av er också följer KBP, så jag hoppas att ni inte tar illa vid er liksom jag hoppas att tjejerna i KBP inte gör. Jag tycker att tjejerna är sjukt söta och verkar hur trevliga som helst, det enda jag inte gillar är hur de förändrats sedan de blev rejält kända inom bloggvärlden. Fast vet ju inte hur dom är i "verkligheten" då jag aldrig träffat någon i packet förutom Vira som, som sagt, var med i packet förr. Men träffar gärna KBP-tjejerna över en fika eller liknande och lär känna dom. *smile*
 
Detta är vad jag tycker så snälla, hata inte, jag hoppas att ni kommer gilla mig och min blogg minst lika mycket trots detta inlägg. Jag är bara ärlig. Vad tycker ni om KBP?

Emma! ^^

Jag följde dom också förut. Men inte lika mycket nu, jag tycker precis som dig!

2014-05-21 / 14:33:47
Daniella 🌙

Ja, men det är så med alla stora bloggare tycker jag. Hälften blir reklaminlägg och typ.. inte känns ärligt.

2014-05-21 / 17:18:20
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Pam-RandompiecesofaMind

jag älskar KBP, jag blir på bra humör av att följa dem o det är ju de som person som jag bryr mig om,inte vad de gör med sina bloggar hela tiden^^....personligen så tycker jag att dem ger kärlek till sina läsare!...men Moa e fortfarande bäst,o jag följer fortfarande Vira<3....

2014-05-21 / 17:45:47
URL: http://punkpoeten.blogg.se
Anna ⚡

Jag tycker att Moas blogg har blivit bättre faktiskt. Speciellt sedan hon började med yt. Viras blogg har blivit tråkig tyvärr, hon var min "favorit" förut!

Svar: Ja, alla har olika tankar kring sånt här, gillar faktiskt moas videos :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-05-21 / 20:09:38
URL: http://annamarklunds.blogg.se
emma - en skejtande brud

Du har en grym point. Dock har jag själv läst din blogg några måader och tycker den också ändrat mer seda jag började. Tyckte det var mycket mer "personliga" och intressanta saker innan, nu mera är det mest kläder, webshops, andra bloggare, collage 'n' shit. Såklart, vem älskar inte att sitta och pyssla ihop collage och glo på kläder man gillar? Men känns som om att det vardagliga och personliga har försvunnit. :)



Svar: Ja, har mått ganska dåligt så har inte känt för att skriva så mycket om min vardag med mera på senaste tiden. Men tänker såklart tänka över vad du kommenterat och börja skriva mer nu, tack så mycket för din respons :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-05-22 / 01:42:08
URL: http://emmasandas.devote.se
emma - en skejtande brud

↑ haha, ursäktar också mina stavfel ovan... tjugo före tre på natten är jag inte så alert inom den fronten längre.

Annars har du riktigt fin blogg och det syns att du sätter en hel del tid på den!

2014-05-22 / 01:43:51
URL: http://emmasandas.devote.se
Ida | the sky under the sea

Jag läste Catys förut, innan kbp. Minns inte varjag slutade följa, hade väl för mycket på Bloglovin, och hon hade inte min typ av blogg längre :)

Svar: Ja, man ska ju känna att bloggaren har något gemensamt med en själv :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-05-22 / 08:20:33
URL: http://theskyunderthesea.blogg.se
Linnéa

Jag började följa Moa för typ ett år sedan. Jag har börjat tröttna på henne en aning, mest för att budskapet med hennes blogg har förändrats. I början kändes det som hennes blogg var till för att peppa andra, vilket var det jag föll för. Nu är det så himla fokuserat på hennes webbshop, youtube och så sitter hon klagar på sina fans som hon inte tycker respekterar hennes privatliv. Jag menar ena sekunden är hon jätte öppen med sitt privatliv och nästa klagar hon på att hennes fans inte respekterar hennes privatliv. Det är sån jävla dubbelmoral.
De andra i KBP har jag faktiskt aldrig läst och har inga planer på att göra det heller.

2014-05-22 / 10:20:10
URL: http://girlathome.blogg.se/
Elin

Håller med dig om att de har förändrats väldigt mycket. De gick från att vara random, skojjiga och peppiga till att bara tipsa om en massa mode och träning som alla andra bloggare gör, tyvärr :/

2014-05-22 / 20:31:39
URL: http://exist.bloggplatsen.se
Twiggy Lundberg

Jag har inte hängt med i dom där riktigt, jag följer Moa och har gjort i kanske 6-8 månader och tycker hon är en trevlig bloggerska! Visst är det tråkigt att man sällan t.ex får svar på kommentarer, men hon har ju otroligt mycket kommentarer också. förstår att alla bloggare inte hinner svara på allt! Men Kbp är inget som nånsin intresserat mig så!

2014-05-23 / 12:51:31
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/
Lia

Håller helt med dig, tyckte alla deras bloggar var sjukt mycket intressantare förut!

2014-05-25 / 11:59:45
URL: http://jjeppz.blogg.se
Karin

Jag läser Moas och Viras. Dom andra är såå tråkiga. Trodde att meningen med deras pack/bloggar var att vara stolt med sig själv men dom tränar hela tiden :(

2014-05-26 / 21:06:19
Moa Murderess (epicfaiil)

Gud vad tråkigt att du tycker det. Att vi inte bryr oss om våra läsare. Det är snarare tvärt om för min del. Jag har börjat bry mig ännu mer. Går in på era bloggar. Jag svarar på så många kommentarer och mail jag kan. Jag går till och med in på mina läsares bloggar för att kommentera och hälsa. Ja du ser redan nu, jag kommenterar din blogg :) Ju mer statistik man får desto större press får man. Jag tror inte ni förstår hur jobbigt det kan vara ibland. Jag tjänar inte så mycket pengar att jag kan leva bara på bloggen. Just därför jag har valt att starta företag, släppa klädmärke och öppna webshop. Jag vet att min blogg har fått lida väldigt mycket men som sagt, jag är 20 år och måste kunna försörja mig själv och det har krävts sjukt mycket jobb till att jag ska få jobba med mina största drömmar. Men det känns ändå bra att höra andras åsikter och varför. Vissa säger bara "din blogg är tråkig". Men jag tycker det är bra att man berättar skälet till det så att man som bloggare vet vad sina läsare tycker :) Tack!

Svar: Tack så mycket för responsen, känner att jag har mer respekt för dig nu när jag fått en förklaring. Tack så mycket själv :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-06-04 / 19:52:57
URL: http://epicfaiil.se
EmMA DANGEROUS

Jag följde alla utan caty innan dom blev just KBP men nu klickar jag mig in på i storsätt bara johanna och viras bloggar, ibland moa och keela men inte alls lika mycket som innan då jag tycker dem blivit allt för tråkiga och opersonliga.

2014-06-06 / 15:53:21
URL: http://madangerous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback