Best Story Games Top 3.

3. Bioshock Infinite. På tredje plats i min "best story"-lista bland spel hittar ni Bioshock Infinite. Älskar detta spel och det har verkligen en underbar story. Booker Dewitts uppdrag under spelet är att finna unga Elizabeth för att "betala skulden". Under sitt sökande hamnar han i en stad ovan molnen vid namn Colombia som har en annorlunda syn på både svarta människor, är djupt religiösa och lyder under en profet som inte vill lämna Elizbeth ifrån sig.
2. The Walking Dead. På andra plats finner vi det underbara cell shade-spelet The Walking Dead. Ett zombie spel som kan tänkas utspela sig efter böckerna samt serien The Walking Dead, men det enda som har en liknelse med dessa är att det finns zombies och några få karaktärer. Här följer vi främst Lee och Clementine och deras kamp för överlevnad.
1. The Last Of Us. På första plats finner vi ett av mina favoritspel, The Last Of Us. Ett relativt nytt spel som gjordes speciellt till Playstation och jag måste säga att detta spel är bra på så många nivåer. Grafik, voice acting, musik, karakärer, spelandet och framför allt; storyn. Även detta är ett sorts zombie spel, dock så ser dessa "zombies" annorlunda ut jämfört med andra, dessa är Clickers och är lite som vandrande svampinfektioner. I detta spel följer vi Joel och hans kamp för att leverera Ellie som kanske är mänsklighetens sista hopp.
 
Vilka spel anser ni borde finnas med under "best story"-listan?

Lanek-Nördig Alternativ Blogg

Det finns ju så mycket spel som har en bra story. Men iom att jag är en Zeldanörd så tycker ju jag att ett Zeldaspel borde få platsa på Best story-listan

Svar: Zeldaspelen är underbara, vilket är ditt favorit Zeldaspel? :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-05-16 / 10:04:00
URL: http://lanek.blogg.se/
Lina

1. The last of us (lätt)
2. the walking dead
3. Beyond two souls

2014-05-16 / 16:31:51
Kitten

Last of us <33333
Tycker Beyond: Two Souls har en amazing story :) Spelar mer spel som Skyrim, Fallout utöver så all I got xD

Svar: Last of Us är super, Skyrim är verkligen underbart, har du spelat Oblivion? :)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-05-17 / 00:05:48
URL: http://thehowlingwolfheart.blogg.se/
Anna ⚡

Åh, Bioshock Infinite är helt underbart. Det är nog ett av mina favoritspel!
Och jag tycker absolut att Heavy Rain borde finnas med i den här listan. Otrolig story precis som i Beyond: Two Souls som släpptes efter Heavy Rain. :)

Svar: Visst är det? Ja, det är underbart, heavy rain hamnar lätt på fjärdeplatsen hos mig! ;)
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-05-18 / 21:16:46
URL: http://annamarklunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback