Thief review.

Idag hade jag faktiskt tänkt ge er en liten review på spelet Thief som kom ut tidigare i år. Det är ett helt fantastisk stelthspel med underbar grafik, dessutom är det svårt att dras ifrån the main story då den känns så intense. Man kan göra så mycket i detta spel, främst genom att steltha sig fram för att stjäla dyra ting och mynt.
Redan i början av spelet blev man sjukt insatt då man kände en stark relation mellan huvudkaraktären och en karaktär vid namn Erin. Erin är en sjukt lekfull kvinna som inte tar sitt jobb på större allvar, hon vill vara störst, bäst och hon verkar inte bry sig om vad det hon stjäl är värt, utan hon bryr sig mer om hur mycket hon lyckas stjäla.
En annan sak som jag la märke till, som den blivande speldesignern jag är, var att händer och armar är mycket detaljerade i spelet. Går man fram till någon som sitter på gatan så ser man verkligen hur äkta de ser ut, man ser till och med håret som växer på armarna vilket är sjukt nice. Detta är något många gamers kanske inte bryr sig om, men jag bryr mig sjukt mycket om detta just på grund av linjen jag går på gymnasiet. Ännu en sjukt awesome sak som man inte ser allt för ofta är att spelet då och då skiftar mellan firstpersonplayer och thirdpersonplayer. Detta händer främst när man ska klättra uppför olika "rör" längst väggarna i spelet. Sjukt coolt och roligt att ändra vinkel då och då.
Karaktärerna är som sagt übernice, och The Queen Of Beggars som ni ser ovan ser sjukt läskig ut om ni frågar mig. Spelet platsar lätt på top tio över årets hittills bästa spel. Spelet får en 8 av 10 möjliga poäng av mig, just för grafiken och inlevelsen. Gillar att man kan se sina fötter i spelet, inte alla spel man kan det inte, men minut för att fötterna ser sjukt osammanhängande ut, ser mest ut som den ena lever sitt eget lilla liv. Vad anser ni om Thief?

Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Asnajs juuu!

Var gärna med i min giveaway! ♥ http://neapocalypse.blogg.se/2014/august/giveaway-nya-regler-3.html

2014-08-15 / 12:47:56
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
LORISSA LOVEBOMB

Känner att jag ligger lite efter läsningen, så du lär snart bombas med kommentarer :) Tycker Thief ser läskigt ut :D

sv: Helt ärligt: nej, det gjorde inte ont för mig att ta hål i tungan. Jag tog mycket väl hand om den också så den svullnade inte upp och jag kunde äta vanlig mat så gott som samma dag. Men jag har hög smärttröskel och tycker sällan att saker gör ont, min kompis sa att det gjorde ondare än att föda barn, hehe. Men lyssna på mig istället ^^

2014-08-16 / 13:06:55
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback