Storybrook County.

Då många av er ville se mer simsrelaterat i min blogg så hade jag tänkt ge er just detta. Jag spelar främst Sims 3, men har alla spel i både första spelserien och andra så det kan då och då hända att jag spelar dessa också. Dock är jag trött på de olika världarna man får med de olika spelen i serien, har spelat allt för mycket i dom, så jag ville testa en ny värld.
 
Jag fann en awesome, gratis, värld skapad av MySimsReality som skapat en hel del costomworlds som man kan ladda ner, just denna värld kallas för Storybrook County och är uppdelad i två "städer". En del av världen är en lantlig del där jag främst låter barnfamiljer samt familjer med djur flytta in i. Den andra delen av världen är en stadsdel i, enligt mig, äkta New York anda. Här låter jag främst mina unga simmar flytta in, de som satsar på sina karriärer och helt enkelt inte har några större planer på familjelivet.
 
Varje del av världen har ett eget bibliotek, skola, sjukhus med mera så inget är allt för långt borta var man än bor. Men de äldre simmarna som önskar sig en het natt ute på nattklubbarna behöver åka in till staden för detta, men vill de ha en lugnare natt så kan de besöka den lokala puben som finns i den lantliga delen. En sak jag verkligen älskar med just denna värld, förutom att den är uppdelad i två "olika världar" vilket gör att man kan ha alla olika sorters simmar i samma värld, är att den har en festivalpark i den lantliga delen och en i stadsdelen.
 
Vill du kolla in världen mer, låta dina simmar flytta in i den eller helt enkelt bara vill läsa mer än det jag gått igenom så finner ni nedladdningssidan härDu behöver absolut inte ha alla expansionspaket för att spela i denna värld, det kan dock finnas vissa tomter som inte följer med in i ditt spel om du saknar något expansionspaket.

Karin

Jag kommer aldrig att fatta hur man laddar ner till Sims :'(

2014-08-11 / 20:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback