Anime.

Har ägnat dagen hemma i sängen, myst med julmust och kollat anime. Får ofta frågan angående var jag streamar anime och hade därför tänkt göra ett inlägg där jag dels berättar om mina fyra favoritanime utöver Pokémon och Yu-Gi-Oh, som ni för övrigt också kan finna på sidan jag streamar från samt tipsar om just denna underbara sida.
 
Sidan jag använder när jag streamar anime är animefreak.tv och där hittar ni massa anime. Det kommer dessutom upp nya animeserier hela tiden att kolla in. Vill ni kolla på en speciell genre så är det bara att söka efter genre (browse by genre längst upp på sidan) och där kan ni välja högst tre saker ni vill att animen ska innehålla. Jag söker ofta på horror, fantasy och romanik. Men vet ni inte riktigt vad ni vill se så kan ni ju alltid kolla in dessa fyra väl utvalda anime.
Sword Art Online. Året är 2022 och spelet Sword Art Online har nyss släppts. Med NerveGear som är en virtuell verklighets hjälm hamnar spelarna i en verklighetstrogen värld under spelets gång. En dag när alla spelare loggat in inser de att de inte kan logga ut igen. Spelets skapare, Kayaba Akihiko, informerar spelarna om att det enda sättet att komma tillbaka till verkligheten är att besegra bossen på nivå 100. De får även reda på att om någon försöker ta av spelarens hjälm så kommer denna att dö i verkliga livet. Men kommer spelarna klara av att nå den sista bossen? För om dom dör i spelet, så dör dom på riktigt.
Highschool Of The Dead. En zombieapokalyps bryter ut och några unga studenter tvingas kämpa för sina liv. De ser sina vänner försvinna in i dödens djup och de tvingas se hur de vandrande döda tar alla. En efter en. De är döda. Men de vandrar fortfarande. Denna anime innehåller lite för mycket fan-service, men jag gillar den fortfarande.
Fairy Tail. I landet Fiore använder sig endast 10% av befolkningen magi och det är mycket svårt för en ung magiker som Lucy Heartfilia att hitta ett guild att joina. Detta ändras drastiskt när hon träffar eldmagikern Natsu Dragneel och den blåa katten Happy som är en del av Lucys drömguild, Fairy Tail. Det är nu Lucy verkligen får veta hur livet som magiker är.
Another. Berättelsens fokus ligger på den unga Kouichi Sakakibara som efter sitt byte av skola träffar Mei Misaki, en svår och mörk ung kvinna. Han finner sig själv i ett mysterium som kretsar kring studenter och personer med anknytningar till hans nya klass, de faller en efter en offer för ohyggliga dödsfall. Vad beror detta på och vad är det för speciellt med Meis dockor?
 
Tipsa gärna om era favoritanime, berätta om dom i en kommentar!

Annie

Another är oxå min favorit anime och highschool är sjukt bra! :D jag gillar även en annan som heter 'death note' som handlar om en über smart student som hittar ett anteckning block som en döds gud har tappat och den kan döda vilken människa som helst bara och hur som helst bara man skriver i den...

2013-10-23 / 20:08:59
URL: http://heatemyheart.blogg.se
Sofia

älskar alla dem :)

2013-10-23 / 20:21:33
URL: http://sofiasopic.blogg.se
Sibba - 17årig mamma med en alternativ stil

Med tankte på vad du gillar för anime så tipsar jag dig om Higurashi om inte du redan har sett det! Så himla bra är det, väldigt förvirrande speciellt i början men så jävla bra ändå.

2013-10-23 / 20:51:13
URL: http://sibba.blogg.se
Felicia - Drömmen om att tatuera

Du måste börja kolla på Ao No Exorcist, den är dock bara 25 episoder, men såå värd att titta på! :love:
Kolla upp den vet jag! :-d

2013-10-23 / 23:17:24
URL: http://feliciaingren.blogg.se/
Kitsune ~

Du borde kolla på One piece. Det är den bästa animen jag har sett. Den är också som typ om vänskap som Fairy tail men inte med magi men mer om pirater , Men den är riktigt grym ^-^ Och om du tycker om blodiga animen och typ läskiga ska du kolla på Shiki , Higurashi no naku koro ni och Elfen lied dom är riktigt bra dom också x3

2013-10-26 / 15:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback