Psykisk mobbning.

Hej läsare. Hade tänkt ta upp en sak angående att kasta ord runt sig. Jag har varit mobbad sedan jag var sex år gammal vilket betyder att jag hört väldigt mycket skit om mig själv genom andras munnar. Men vill ni veta en sak? Hade jag fått välja så hade jag under dessa år hellre uthärdat fysisk smärta än den psykiska. Ett ord, en blick, ett skratt kan göra ondare än en käftsmäll. Det bara är så. Många tror att man inte mår dåligt, att de bara sårar en lite när de kallar en för elaka saker. Men det gör ondare än de tror. Jag kommer fortfarande ihåg saker folk sa till och om mig när jag gick i lågstadiet. Jag väljer fortfarande att gå en omväg bara för att inte behöva gå förbi vissa personer och gäng i skolan för jag vet att de kommer säga något, skratta åt mig och/eller ge mig blickar. De kanske inte vet det, eller så är de medvetna om det, men det gör jävligt ont.
 
Dagligen är får jag blickar som skriker "Du är ful och äcklig". Dagligen hör och ser jag hur folk skrattar åt mig. Dagligen får jag ord kastade efter mig. Jag blir utfryst. Jag får inte min röst hörd. Jag ser hat i folks blickar. Jag hör hur folk tystnar när jag kommer nära. Jag ligger gråtande om kvällarna och nätterna tack vare skiten. För ingen lägger märke till det. Ingen lägger märke till den psykiska mobbningen, de bryr sig bara om den fysiska. Varför är det så här? Den psykiska mobbningen gör minst lika ont som den fysiska.
 
Har ni varit med om mobbning? Psykisk, fysisk eller både ock? Berätta gärna i en kommentar!

Lovisa

Det som gör mest "ont" för mig idag att höra är att folk kallar mig nazist och rasist baserat på hur jag klär mig. Vad jag vet har jag aldrig uttryckt mig så via mina kläder eller ord. Jag har skitmånga vänner som är invandrare. Jag har ju inget emot dom? Varför jag är så mycket emot det är för att nationalitet är bland det äckligaste jag vet - och nu kallar folk mig för det jag hatar. Eller vänder sig 180 grader när jag går förbi och säger "emo" , att man är störd för att man gillar en viss musik. Vad får man ut av det egentligen?

2013-03-05 / 19:37:44
URL: http://demonia.blogg.se
Lovisa

Skrev fel :P Ska stå "Nationalism" och inte nationalitet :blush:

2013-03-05 / 19:41:48
URL: http://demonia.blogg.se
Marre

Jag hatar mobbning. Har nog aldrig blivit riktigt mobbad. Men jag har fått höra kommentarer som jag önskat att ingen fått höra. Är typ varit den personen som ingen riktigt bryr sig om. Men dock så är det väl för att jag är ganska osocial/blyg och inte ett dugg bra på att skaffa vänner.
Tänker inte vara en såndär shitty person o säga ''Men gud åh, bry dig inte om dem'' För hur lätt är det? Hur lätt är det att bara gå vidare efter att man blivit kallad för ful? Man börjar ju undra lite. Liksom varför är det fel på mig? Sanningen är att det inte är Dig det är fel på. Det är Dem.
Finns inte mycket att göra åt att folk är helt idiotiska. De vet inte hur mycket de skadar dig. Och jag tror nog att de aldrig kommer att förstå det heller. Men le åt dem, låt de inte trycka ner dig helt. För du är stark och jag tror på dig c:

2013-03-05 / 19:44:51
URL: http://youshouldbehappy.blogg.se
Caisa-fmds

Har varit mobbad sedan 6 års... Går nu i sissta terminen i 8:an och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Men det blir mindre och mindre för jag har valt att bry mig mindre och mindre! Be strong <3 Kram Caisa

2013-03-05 / 20:10:17
URL: http://fmds.blogg.se
Kimmey ~ Kung varje dag

sv: Tack! :)

2013-03-05 / 20:10:54
URL: http://bimbolie.blogg.se
Liinn ♥

Fyfan för dom som håller på! Varför vill dom förstöra en annans liv? Helt sjukt :0 Jag tycker du verkar vara värsta coola och as grymma tjejen med världens härligaste stil! :D

Jag är/har inte blivit mobbad, men jag kan ständigt känna mig utfryst :/ Sjukt jobbigt! Sen får jag mycket blickar bara för att jag typ lever livet och är lite barnslig. Blickar gör SJUKT ONT! man ser hur folk kollar snett och sen viskar till sin kompis och sen skrattar precis så högt så att man hör det, sjukt blöö!
Och utfryst är jag ofta, i skolan, på träningar osvosv. Folk börjar undvika mig bara för att jag vågar vara mig själv medans alla andra är "statuskåta ".... Men jag vill inte vara en sån som bryr sig, jag vill vara tjejen som vågar stå upp för sig själv, och den tjejen tänker jag vara!

Men jag tycker nästan utfrysning är värre än blickar nuförtiden eftersom att man ser hur alla andra har så mycket kompisar och man själv bara sitter där och inte har någon att berätta sina hemligheter för, och ingen man kan skratta och ha kul med. Ibland äter jag inte ens i skolan för att jag inte har någon att sitta med och jag vill inte sitta där helt lonely.... Så sjukt blööö!
USCH FÖR MOBBNING! men jag är kamratstödjare och försöker i alla fall jobba emot mobbningen!

2013-03-05 / 20:46:44
URL: http://quad.blogg.se
sera

Alltså dagens samhälle är så himla mobbat. Man är emo för att man har en svart tröja och inte hittade ett par blåa jeans - då tar man de svarta man ramlade och har lite uppskrapat knä på.
'' EMO! '', skriker folk då.
Jag har blev mobbad, det pågick i några månader. Jag fick bulimi pga av mobbningen, vet ej hur det gick till men ville inte gå till skolan så mycket jag spydde. Jag hatar mig själv för det, något jag aldrig kommer förlåta mig själv för! Så svag och försökte undvika dem.
Jag var så ensam och ville dö, men hade vänner i Skåne som verkligen var stöd. Också några i andra skolor. Men jag hade få vänner i klassen, men när allt kom till kritan var jag den omtyckta och den mobbaade den halvt hatade.
Så det blev mycket enklare när folk hjälpte mig i de tuffa situationerna.
Men mobbningen har gjort mig så stark och självständig idag. Idag tar jag inte skit från någon och mår super bra nu!
Så mobbningen kanske hjälpte mig en aningen. :-P

2013-03-05 / 21:06:07
URL: http://confringo.blogg.se
emilia

Gud, stackars dig! Du ska veta att du är så mycket bättre än dem som mobbar dig. Va stolt över den du är, för det är du värd!

2013-03-05 / 21:16:56
URL: http://pichaa.blogg.se
Miss Naily A Fucking Rockstar

Jag kan komma till din skola och så pekar du ut dom så ser jag till att dom får ett dopp med huvudet i toan. Nä, en sak ska du veta och det är att det kommer bli mycket bättre och det kommer att vara du som lyckas i livet fram över eftersom du är starkare phykiskt dina mobbare kommer säkert hamna i kassan på Willys eller få bidrag från socialen. Dom som är "tuffa" i skolan är inte så tuffa efter. Stå på dig och om nån säger att du är ful å äcklig gör som Miss Naily å säg: nä just idag är det du som är äcklig med den där snorkråkan som hänger ut ur snoken på dig. Kram

2013-03-07 / 18:50:18
URL: http://www.missnaily.wordpress.com
Björkenstein

Har varit med om båda delarna, och håller verkligen med dig om att den psykiska är värre än den fysiska. Och då blev jag ändå inslängd i väggar och klädkrokar med mer i skolan och kom hem med stora blåmärken på kroppen. Nu för tiden slipper jag allt sånt, men om det händer så orkar jag stå emot. Men det var sjukt jobbigt den perioden jag inte kunde det!

2013-03-08 / 23:25:54
URL: http://www.nattstad.se/bj%C3%B6rkenstein

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback