5 tips till en bättre blogg.

 
1. Design.
Något av det viktigaste just för att få läsarna att återkomma är att använda sig av en snygg design. Jag klickar oftast gärna bort från både devote-, myshowroom-, nattstadsbloggar mfl. eftersom alla ser likadana ut i stort sätt. Jag har själv märkt att mina läsare återkommer oftare och jag har fått en stor ökning på statistiken sedan jag bytte från myshowroom till blogg.se. Jag tror att detta beror mycket på att jag kan ha en egen, snygg och "egen" design på denna bloggportal vilket jag inte kunde på myshowroom. Designtips finns HÄR och det fylls på hela tiden.
 
2. Inlägg.
Visst, designen är sjukt viktig då den fungerar som ett "omslag" samt avgör om läsaren vill stanna eller inte, men självklart spelar inläggen en sjukt stor roll i det hela. Det finns bloggar som har en sjukt snygg, välgjord och flashig design men som har tråkiga inlägg med suddiga bilder i - not fun. Inläggen ska vara välgjorda och genomtänka för hur roligt är det att läsa ett inlägg som handlar om att en person har träningsvärk och ska funderar på att lägga sig? Make good inlägg ffs!! Jag anser själv att mina inlägg är genomtänkta och de flesta är mycket välgjorda då jag ofta kan sitta i flera timmar framför datorn endast för att fixa den där småiga lilla detaljen på en bild eller i en text (detta kan för övrigt min pojkvän intyga då han oftast inte behöver fråga mig vad jag gör eftersom jag alltid fixar saker till bloggen). Våga lägga tid på inläggen ni gör, era läsare kommer uppskatta tiden ni lagt på det ni gjort och det blir mycket roligare att läsa en blogg som består av välgjorda inlägg.
 
3. Uppdatering.
Uppdatera ofta. Den har ni aldrig hört förr va? (Carro har dålig humor...). En sak som man verkligen hatar som läsare är när bloggen man följer inte uppdaterar eller bara gör ett enda inlägg per dag eller liknande. Hur kul är det på en skala mellan ett och tre? Jag försöker själv uppdatera minst tre gånger per dag eftersom jag inte vill att bloggen ska stå tom och att ni läsare inte ska få några inlägg att klicka in på. Detta betyder absolut inte att ni måste känna er tvingade att uppdatera era bloggar, gör tidsinställda inlägg. Alla mina inlägg som kommer upp mellan sju på morgonen och fyra på eftermiddagen är tidsinställda eftersom jag går i skolan under timmarna där emellan (förutom på helgerna dådå). And hey you? Uppdatera inte femhundrasextiotvå gånger om dagen heller - det är för mycket. Jag tycker att minst tre, max fem inlägg per dag fungerar awesome.
 
4. Variation.
En sjukt viktig sak enligt mig är variation. Jag gillar själv inte bloggar som endast handlar om mat eller mode eller ännu värre; en tjejs tråkiga vardag. Variera er för helvete! Jag försöker variera mig sjukt mycket i min blogg, vilket jag hoppas att ni märker. Jag skriver om min vardag, stil, nöjen, hundar och mycket mer. Varför? Jo, för att mina läsare ska få variation, för att jag inte vill att min blogg ska vara ännu en vardagstjoffsblogg eller liknande samt för att ni läsare ska få välja vilka inlägg ni vill läsa. Gillar ni mina inlägg som handlar om stil, men kanske inte gillar att läsa om mina hundar? Det är okej, ni behöver inte läsa mina inlägg om mina vovvar - ni får endast klicka in på min blogg för att checka mina stilinlägg.
 
5. Kommentera.
Kanske inte alltid den roligaste delen av bloggandet men den är sjukt viktig. Vill ni ha besökare? Kommentera andras bloggar. Vill ni ha kommentarer? Kommentera andras bloggar. Vill ni att läsarna återkommer? Svara på kommentarerna i deras bloggar. Jag lägger själv sjukt mycket tid på att bara kommentera andra bloggar samt att svara på mina läsares kommentarer. Jag har själv bestämt mig för att försöka svara på alla kommentarer jag får i läsarens blogg, om hen har någon. Men en sak som är sjukt viktig är följande; Kommentera inte saker som "Hej, fin blogg, vad gör du?" eller liknande. Läs inlägget du kommenterar. Jag läser alltid inläggen jag kommenterar, visst kan jag berömma någon för att hen har en fin blogg - men då menar jag det jag skriver och oftast kommenterar jag även inlägget i samma kommentar. No spam! Tänk på detta vis; Vill jag ha en massa sådana hära kommentarer i min blogg? Vill jag att mitt kommentarsfält endast ska vara fullt av "Det är bra, sj?" och "Hej, vad händer i helgen?"? Nej. Jag vill få kommentarer som handlar om inlägget jag skrivit, därför skriver jag sådana kommentarer till andra.

ADARAS.se - Where blog meets magazine!

Superbra tips! :D Vad kul med en bloggskola!!<3

2013-04-16 / 13:40:56
URL: http://adaras.se
Pam-RandompiecesofaMind

håller med!..speciellt om kommentarerna:)..synd bara att det tar så lång tid att fatta hur man gör en cool designx)..

2013-04-16 / 14:26:25
URL: http://punkpoeten.blogg.se
Evelina - flickan från Winland

Superb tips! :)

2013-04-16 / 15:43:50
URL: http://unholyconfessions.blogg.se
Anna Röd - Nörd & Filmskapare

Jättebra tops :D!!

2013-04-16 / 21:28:11
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Kaffehörnan

Vad bra tips

2013-04-16 / 21:48:39
URL: http://www.kaffehornan.blogg.se
eviz

sv: din tumblr var med nice :D började följa dig! :D
åh vad roligt, de var med en utav de sakerna jag ville göra haha men kände att just den lbs skolan jag var på inte alls var någon skola jag ville gå på ahaha :/
nu ska jag nog börja plugga vidare :D

2013-04-17 / 03:06:45
URL: http://evizlandin.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback