Review of Sunset Overdrive.

Sunset Overdrive är ett fartfyllt skjutspel i en öppen värld som erbjuder en stor uppsättning överdådiga vapen och dödsföraktande action. Det hela börjar med att en ny energidryck som muterar människor till dödliga monster. Ditt jobb, som icke-energidrickaren som klarat sig undan mutationen, är att leta upp olika gäng i staden och hjälpa dessa med olika saker. Regler är till för att bombas, och detta gör vi i Sunset Overdrive. Sunset Overdrive är ett XBOX ONE exlusive game.
Låt mig börja med att hylla skaparna för att de låter spelaren skapa sin karaktär hur som helst, vilket ni säkert vet att jag är ett STORT fan av vid det här laget. Man får välja om man vill spela som tjej eller kille, man kan klä på sig helgalna outfits och förändra sitt hår i millioner olika färger. Karaktärerna i säg under spelets gång är även dessa väldigt bra skapade, spelet blandar humor med färgglad grafik vilket man bara måste gilla. Mycket färger! Tyvärr måste jag säga att spelet har väldigt tråkiga karaktärer i början av spelet, men efter några timmars spelande blir det hemskt roligt och man sitter faktiskt garvande framför tv:n.
Under spelets gång hoppar, skuttar och grindar man praktiskt taget sig fram överallt. Man kan grinda på allt från berg-och-dalbanor till vatten, att skutta som på en studsematta på nästintill allting gör plötsligt spelet tre gånger så roligt. Som jag förklarade längre upp så hjälper man olika gäng som är utspridda i staden, vilket också gör spelet några gånger roligare då varje gäng har en viss stil. Lite som i The Urbz, fast aningen coolare. En sak jag inte gillade däremot var att huvudkaraktären låter som en riktig skithög, for real, hen verkar inte gilla någon eller något. Om tanken var att man skulle ogilla personen man spelar, så lyckades skaparna bra.
Spelet innehåller även ett flertal "minispel", bla. ett som kallas "wrecking ball" där man ska smasha sönder monster som försöker dricka av energidrycken för att bli starkare, det roliga är dock att man smashar dom med hjälp av en gigantisk rivningsboll. Det finns dessutom en onlinemode som man finner in-game i ett fotobås, där spelar man olika banor med upp till åtta andra spelare och varje bana avslutas med ett av de där "minispelen".

Vad tycker ni om Sunset Overdrive? Verkar det fett? Vad gillade ni och vad gillade ni inte?

Björk Majesty

Verkar ballt :D