Livsupdate.

Jag vetifan vad jag ska göra med mitt liv at the moment. Det känns som jag befinner mig överallt och ingenstans på samma gång, som att jag stannat upp men allt runt om mig speedats upp. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Jag har nyss börjat sista året på gymnasiet, jag är arton fuckin år och jag är singel. Det är nu livet ska dra igång, det är nu jag ska leva livet utan några regrets. Men nej, allt har bara stannat upp.
 
Jag ligger som sagt hemma, sjuk, just nu men jag tror faktiskt att min kropp vill stanna upp en aning. All stress och allt som pågår kring mig gör mig bara så satans trött på livet, inte alls pepp liksom. Jag känner mig dessutom sjukt ensam, jag har liksom aldrig varit riktigt jävla singel känns det som. Jag har haft förhållanden nonstop i flera år, men nu är jag helt fuckin ensam. Visst, jag tillbringar sjukt mycket tid med mina vänner just nu, men samtidigt känns det som något saknas. När jag ser mina bästa vänner med sina partners känner jag mig sjukt ensam, samtidigt som jag verkligen vill umgås med dom trots att jag blir det "tredje hjulet".

Update på mitt kärleksliv? Ja, det finns en kille jag verkligen känner starka känslor för och som jag känt starka känslor för i typ två hela år. Denna kille har alltid funnits där för mig och jag för honom, men det är svårt när man har så starka känslor. Han vet om att jag har känslor och han har själv berättat att han tycker om mig mer än som en vän. Problemet? Han känner sig inte redo för ett förhållande. Han vill inte känna sig bunden, men jag vill inte känna mig "fri", för jag vetifan hur man är när man är helt jävla singel. När jag snackat med min bästa vän om detta så har hon sagt att jag bara ska låta det vara och se vad som händer, men det är liksom svårt. Förstår ni vad jag menar? Jag stannar upp medans allt runt om mig rör sig och det gör mig sjukt rädd. Tänk om jag stannar upp helt och hållet och mister alla chanser jag får i livet? Inte bara inom kärleken, utan inom allt.
 
Jag vet som sagt inte var jag ska, vad jag ska ta mig till eller hur jag vill att mitt liv ska se ut. Något av det som stressar mig mest är när någon ställer frågan "vad ska du göra efter studenten?". Jag kan fan inte ens bestämma hur jag ska klä mig på morgonen, hur fan ska jag kunna veta vad jag ska göra resten av mitt liv? "Ska du plugga vidare?" har jag något annat val? Jag pluggar speldesign, dvs. att jag inte kommer få ett jobb direkt när jag hoppar av flaket efter studenten. Jag måste läsa vidare, men jag vet verkligen inte vad jag vill göra. Ska jag läsa vidare på spellinjen? Ska jag läsa till lärare? Ska jag försöka hitta ett jobb? Ska jag resa?
Vad fan ska jag göra med mitt liv? 

Bunny Therése

Det där med kärleken.. någon som inte är redo för ett förhållande ska man inte gå och vänta på. Ingen tänker så om man har tillräckligt starka känslor. Tyvärr. Var kär så länge du vill, men om känslorna plötsligt byggs upp för någon annan så följ med dem :)

2015-09-02 / 08:42:45
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/
Monster Girl

Har haft den stressen i hela mitt liv. Vilket ledde till att jag aldrig njöt av nuet utan att jag istället planerade nästa grej. Vilket gör att man missar så mycket. Du är arton år och ska snart ta studenten. Det du ska göra är att njuta av livet. Låt det stå stilla. Det är inte fel att inte ha en plan. Det ordnar sig. #carpediem

2015-09-02 / 08:51:49
URL: http://moonstergirl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback