Den där åldern.

Jag är bara 18 år, en fattig student vars största problem är att hon inte klarar tentan. Men här står jag ändå, 18 år, och folk gifter sig, förlovar sig, skaffar barn och flyttar ihop överallt kring mig. Har jag hamnat i den där åldern nu? Redan? "När ska ni gifta er?" har gått från ett skämt till fullt allvar, "Är du gravid?" har gått från att skämta om att någon mår illa till en allvarlig fråga. Jag spånar själv på lägenheter jag skulle älska att bo i, men allt som har med barn och giftemål att göra får mer än gärna vänta ett antal år till. Jag vill leva mina allra bästa år utan att tvingas tänka så mycket, jag vill undvika att växa upp så länge jag kan.
 
Händer detta även i eran omgivning? Är ni också den som håller fast vid ungdomen ett tag till?

Monster Girl

Not really. Men min umgängeskrets består mest av players, knarkare och gamers. Så fru och barn är inget som ligger högt på agendan. Sedan är det ju ny seson i d3 och då upphör ju det lilla sociala livet som man hade att existera.

2015-09-30 / 01:03:33
URL: http://moonstergirl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback