När livet tar en vändning.

Okej, nu kommer det ett sånt här deep inlägg fullt av skit som jag bara vill ha ur systemet. Brace yourself.
Som ni kanske alla vet så gick jag ur ett förhållande i början av januari detta år. Efter ett helt år av psykisk misshandel och utmanande att ta livet av mig från hans sida. Jag gjorde slut. Jag. Men jag, JAG, tog även tillbaka honom efter en vecka efter att han bönat och bett. Jag hoppades verkligen att det skulle bli bättre, men det blev det inte.
 
En vecka efter att jag tagit tillbaka killen så satt jag hemma hos honom medan han var på fest fem minuter från sitt hem, han sa att han inte fick ta med någon till festen. Han ljög för mig. Sanningen var att han bjudit med en annan tjej som han senare på kvällen även sov tillsammans med. Jag var helt ovetande, låg vaken i hans soffa och kollade på streams samt snackade med mina vänner. Får ett sms med information om att han skulle sova i en "stad" ca. en timme från där festen var, vilket jag tyckte var sjukt konstigt då han lika bra kunde gå i fem minuter för att komma hem och sova hos sin flickvän. 
 
Dagen efter ringer killen som hade festen, han frågar om min dåvarande pojkvän fick ligga med denna brud han dragit med dit. Jag bröt ihop när han berättade för mig och jag bad honom dra åt helvete för alltid. Jag älskade denna kille, jag hade orkat med att bli nedtryckt i ett helt år bara för jag visste att jag inte kunde leva utan honom. Det hela slutade i tårar för min del, han blockerade mig från alla sociala nätverk och mina vänner berättade för mig att han dränkt sina sorger i alkohol på krogen tillsammans med vår gemensamma vän.
 
Killen fick mig att lova att inte vara med någon annan på ett tag efter att vi avslutat vårt förhållande. I mars skriver en person från hans stad att han inlett ett nytt förhållande med bruden han var otrogen mot mig med. Jag tycker synd om denna tjej. Jag är inte ens arg, jag är bara besviken på honom och jag är ledsen för vad denna tjej kommer tvingas gå igenom. Inled aldrig ett förhållande med någon om er första "kärleksfulla" kontakt var när personen fortfarande var i ett förhållande.
 
Men jag tänker inte avsluta denna text med detta. Jag tänker avsluta den med att jag mår så mycket bättre nu, främst tack vare mina underbara vänner. De vännerna som hjälpt mig mest under denna period har helt klart varit Clara, Anna, Elina, Alexandra, Fredrik, Alex och Demetri. Jag vet verkligen inte vad jag skulle göra utan dessa underbara människor. Och för detta tackar jag dom med hela mitt hjärta.

Anna Röd - ★ Nörd & Filmskapare ★

Skönt att höra att du mår bättre. Denna kille verkar vara genonrutten och det var riktigt bra att du gjorde slut med honom, glöm honom nu för han lär fortsätta vara en skit tills han växer upp, om ens då!
KRAM <3

2015-04-23 / 10:14:47
URL: http://www.xn--annard-0xa.se
Annelie

du är så bra som faktiskt kunde göra slut, så grym! och det känns så skönt att läsa att du mår bättre nu :)

Svar: Naaw, tack, var jobbigt att ta steget men all oro och ångest släppte när jag väl gjorde slut med honom :)
Carro - Geek n' Gaming

2015-04-23 / 17:25:26
URL: http://lie7.for.me
Anna Johansson

Tycker att du är riktigt stark och att det var rätt av dig att göra slut! Du förtjänar någon så mycket bättre, någon som behandlar dig väl, och på ett bra sätt. Tråkigt av honom att böna och be om att du ska ta tillbaka honom, för att sedan svika och såra dig. Usch på sådana människor.

Skönt att höra att du mår bättre nu dock, och fortsätt med det du gör, för du är så duktig och bra på det! Kram :3

2015-04-23 / 18:59:55
URL: http://aspectum.blogg.se/
Julia Müller-Sandvik

heja dig! Kan inte fatta att du blivit tvungen att gå igenom allt detta, huu! :(

Svar: Yeah, det var en fett jobbig period i mitt liv :/ <3
Carro - Geek n' Gaming

2015-04-25 / 21:48:34
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
-

Har gått på samma skola som tjejen han nu är tillsammans med, och jag tycker inte ett dugg synd om henne, helt ärligt. Hon är inte direkt den bästa att ha som flickvän heller hahah. ANNARS, tycker det var otroligt bra att du lämnade honom helt tillslut, finns killar/tjejer där ute som är värda dig mycket mer än det aset! :)

Svar: Oh, tack så mycket! Alla är vi värda någon bättre än ett as som honom! :D <3
Carro - Geek n' Gaming

2015-04-26 / 20:49:01
Monster Girl

Starkt gjort!

Svar: Tack! <3
Carro - Geek n' Gaming

2015-04-28 / 12:24:34
URL: http://fames.se/monstergirl
Linda

vilken idiot som gjorde så. du förtjänar så mycket mer. :) starkt utav dig att skriva om det.

Svar: Tack så mycket :) <3
Carro - Geek n' Gaming

2015-05-07 / 22:14:42
URL: http://www.nouw.com/LindaLinnros
Felicia Axelsson

Hej Carro och ni som kommenterat. Så som svar på tal så kan jag ju berätta att jag och Lukas snackade som bara vänner sjukt länge innan vi ens fattade att vi gillade varandra men än på vänskapsplan, och vi fattade det den 21 februari efter min kompis alexandras fest. Sedan så tog det ytterligare en månad innan vi faktiskt blev tillsammans. Så att jag skulle ha stulit Lukas från hans ex eller att Lukas varit otrogen med mig är absoult inte sant!

Och Lukas är liksom redan min nu så tjänar ingenting på att ljuga.


Det var även en kommentar från en tjej som tydligen gått på min skola som säger att jag är en väldigt dålig flickvän, ganska roligt eftersom att 1. Hon har inte haft mig som flickvän och 2. Hon känner inte mig och 3. så har hon inte ens sett mig och Lukas i samma rum så att avgöra om jag är en dålig flickvän eller inte är omöjligt.

Jag vet vem tjejen är, tänker inte hänga ut någon men hon gick i min parallellklass i 6-9:an, har bråkat med mig mycket innan och är vän med min första "riktiga" pojkvän. Jag förstår varför hon fått uppfattningen om att jag är en dålig flickvän, jag var hemsk mot min första pojkvän och mitt ex var jag inte heller säkert snäll mot ibland faktiskt. Men jag ångrar inte det för de var inte heller perfekta, mitt ex var på g med en ny innan vi ens gjort slut och min första pojkvän var otrogen mot mig med två av mina närmsta vänner.

Men tack för att du delade med dig av din åsikt om vilken dålig tjej jag är ******. På så sätt fick jag ju en chans att ge dig ett svar på tal och P.S så frågade jag precis om jag är en dålig flickvän och varet var självklart nej. Men tar gärna kritik ang. hur jag är i förhållande av någon som inte ens haft ett seriöst förhållande själv, det är ganska underhållande! :D

Kram Lukas flickvän.

2015-06-06 / 12:27:32
URL: http://cleosansryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback