The Wolf Among Us.

The Wolf Among Us är ett cell-shadespel skapade av Telltale Games som även gjort The Walking Dead spelen som är mina absoluta favoritspel. Man spelar som den stora stygga vargen Bigby Wolf som startat ett nytt liv, liksom många andra karaktärer ur sagornas värld, och är nu polismästare i Fabletown som ligger stationerad i New York. Redan i början av första episoden inser man hur hårt Bigbys liv är tack vare sitt förflutna i sagornas värld.
 
För att inte avslöja för mycket av spelet för er som inte hunnit spela detta point-and-click-spel än så kan jag säga så pass mycket att det handlar om att man ska reda ut ett mord. Man får främst hjälp av vackra Snow under utredningens gång, men det finns så många fler underbara karaktärer som man lär känna under spelets gång. Jag gillar verkligen denna tappning av sagokaraktärerna, då jag är ett äkta fan av de flesta karaktärerna ur barnböckerna samt en riktig jädrans Once Upon A Time-nörd.
Vad tycker ni om ni spelat detta spel? Har ni inte spelat det, blir ni sugna på att göra det?

Daniella 🌙

var kan man ladda ner detta?

Svar: Du hittar det bland annat på Steam, har för mig att man fick alla delar av spelet för... 180kr?! :) Kramisar
Carro - Skånes största alternativa gamingblogg

2014-07-15 / 19:24:23
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Julia Müller-Sandvik

Åååh, har inte spelat men har läst serierna Fables, åååh, de är sååå bra!!

2014-07-16 / 11:19:08
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Sam

Hej Carro, har läst din blogg ett tag, främst för att du skriver om spel och har faktiskt spelat igenom TWAU för ett tag sedan. I slutet lät jag Nerissa gå, men vad händer om man går efter henne? Kan du förklara slutet för mig? Förstod inte ett piss haha. Tack!

2014-07-17 / 00:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback