Carros bästa tips till framgång del 1.

I denna blogg-inläggs-serie ska jag ta upp massa saker som har med bloggandet att göra. Hur blir man en framgångsrik bloggare? Hur tjänar man pengar? Hur får man en STOR blogg? Hur vet man om man har en stor blogg? Hur skaffar man sponsorer? Allt detta kommer bli besvarat. Har ni någon fråga ni vill ha besvarad angående bloggning så tveka inte att ställa den i kommentarsfältet!
Tänkte börja denna serie med något lätt, det vill säga design. Kanske inte det lättaste i praktiken med tanke på all kodning som krävs, men det är faktiskt inte så svårt att förstå vad som krävs av ens design samt för mig att förklara detta.
 
För det första så är det många som använder sig av olika gratisdesigner, gör inte detta. Alla har använt dom, det finns hundratals bloggar med just den designen du valt och inte vill du väl att din blogg ska se ut som alla andras? Ser den ut som alla andras så är det lätt hänt att förbiklickande bara klickar vidare utan att läsa något eller ens kolla på bilderna i dina inlägg. Ännu värre är det om man använder bloggportalens standarddesign eller, som här på blogg.se, väljer att använda sig av en PRO-design. Även dessa har allt för många bloggare för att man ska lägga intresse på dessa.
 
Så, hur gör man då för att besökarna inte ska klicka vidare såfort de ser designen? Bäst är det om man kodar sin egen design, behöver man hjälp med detta (eller om man vill ändra något i sin nuvarande design utan att koda en egen från grunden) så finner ni massa designtips i denna kategori.
Julia och Ida har båda tänkt igenom sina designer och har dessutom skapat dessa själva.
 
Känner man sig inte kapabel till att skapa sin egen design från grunden eller inte har lust att ändra något själv då man kanske är rädd för att fucka upp koderna i sin nuvarande design så finns det massa bloggare som skapar designer åt andra, oftast mot en liten summa guldpengar eller lappar. Jag säljer designer utifrån just ditt önskemål bland annat, klicka här för att läsa mer.
 
Som ni kanske förstår så är designen A och O inom bloggvärlden. Tänk dig ett bibliotek där varje bok är en blogg. Du tar ut en blogg och ser en tråkig standard framsida, du sätter tillbaka den. Du tar ut en annan och finner en framsida som finns på tusentals andra böcker, du sätter tillbaka den. Till sist tar du ut en bok med världens finaste och unikaste framsida och allt känns bara så rätt. Vilken bok tror du att du läser?

Daniella 🌙

Fast Ida har ju köpt sin design, inte gjort själv. Hon skrev ju ett inlägg om att hon hittade den perfekta hon köpte?

2014-07-11 / 16:16:54
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Lina Westrin

Bra skrivet! Så tråkigt när man ser samma gratisdesigner om och om igen :(

2014-07-11 / 16:27:48
URL: http://linawestrin.blogg.se/
Pam-RandompiecesofaMind

Jag vet vilket innehåll jag är ute efter,väljer efter det..^^..
O definitivt när det gäller böckerx)..

2014-07-11 / 17:57:14
URL: http://punkpoeten.blogg.se
Cookie

min nuvarande design har ida kodat till mig jag alltid velat ha en design ifrån henne och jag kunnde inte vara mer nöjd :)

2014-07-11 / 19:44:22
URL: http://cookielicious.blogg.se
Crazie -

Bra skrivet! ^^

2014-07-11 / 22:44:49
URL: http://crazie.blogg.se
Julia Müller-Sandvik

Åh, Ida är bäst, hon har kodat min blogg :D

2014-07-12 / 12:32:39
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Cammy

Ida är verkligen grym, hon har gjort min design och jag är supernöjd :)

2014-07-12 / 18:38:11
URL: http://www.cammys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback