Batman Arkham City.

Då många av er ville att jag skulle tipsa om lite fler äldre spel, inte för att detta är jätte old and stuff, men det är inte direkt från gårdagen iallafall. Ni ville även att jag skulle ge lite spelrecensioner vilket kommer senare, först kommer ett speltips på ett spel från 2011.
 
Jag hade tänkt tipsa er om Batman - Arkham City som är uppföljaren till Batman - Arkham Asylum och föregångaren till Batman - Arkham Knight. Spelet utspelar sig ett år efter Asylum, nu har Hugo Strange och borgmästaren byggt upp ett nytt superfängelse mitt i Gotham City, Arkham City. Här har alla fångar från Blackgate Penitentiary och Arkham Asylum tvingats in i gettot med endast en regel att följa; "Försök inte fly". 
 
Nu utbryter kaos i Arkham City och varje gånge tvingas kämpa för sitt liv. Bruce Wayne, aka Batman, börjar motareta superfängelset och i sitt försök att bomma igen Arkham City tvingas Bruce Wayne in i politikens värld. Men Bruce kidnappas då av Hugo Stranges specialstyrka som går under namnet TYGER. Nu måste Bruce, som sitt alterego Batman, sätta stop för gängkriget samt luska ut vad som egentligen försigår bakom murarna runt Arkham City.
 
Under spelets gång får vi träffa på en massa olika karaktärer som är välkända för alla oss DC-comic fans där ute. Några stora namn är såklart Bruce Wayne aka Batman, Catwoman, Harley Quinn, Jokern, Two-Face, Poision Ivy med flera.
Denna del kan innehålla spoilers för er som inte spelat spelet. Min favoritkaraktär är helt klart Harley Quinn så som hon framställs i spelen, så härligt sött psyko, precis som jag! Man får se många olika sidor av de olika personerna, t.ex. så hjälps Batman och hans forna fiender för att rädda både B-man och Jokern efter att Jokern givit Batman en del av sitt blod samt skickat ut detta till olika delar av Gotham City vilket kommer göra att stora delar av staden kommer insjukna i en nästintill obotlig sjukdom. Man får se en helt annan sida av Harley Quinn när Batman gör slut på Jokern och Harley ska hämnas hans fall, den mörka sidan kryper sig fram under den söta spralliga Harleys bleka skinn...
 
Har ni spelat Batman spelen? Vem är er favoritkarakär från Gotham City?

Björk Majesty

Harley Quinn är min absoluta favoritkaraktär i Batman med! Har dock inte hunnit testa Arkham City ännu ^^

2014-07-04 / 20:00:49
URL: http://bjorkmajesty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback