DIY: Lyckokakor.

Hej alla mina fina läsare! Igår insåg jag att jag ville göra något litet extra till Lukas, min pojkvän, nu inför alla hjärtans dag. Jag har köpt present till honom, men jag tyckte att det var inte nog. Så jag satte mig ner nu på morgonen och skapade lyckokakor, fast i papper, med söta meddelanden. En perfekt present till den älskade, vännen, familjen eller varför inte till sig själv? Här visar jag hur ni skapar dom!
Börja med att rita av botten på det runda objekt du valt, ex. ett ljus (1). Klipp sedan ut cirkeln (2) och lägg undan den, vi kommer snart komma tillbaka till den. Klipp ut en smal remsa ur det andra pappert (3) och skriv något fint på det med bläckpennan (4). Jag valde att skriva I Heart U, men du bestämmer själv vad det ska stå.
Ta nu cirkeln du klippte ut tidigare och vik den på mitten (5). Tryck sedan "ihop" halvcirkeln med fingarna (6) så den får en böjning (7). Lägg i textremsan som du gjorde tidigare, låt en bit av den sticka ut, och tryck ihop sidorna så det ser ut som en lyckokaka (8).
Lyckokakan ska ni se ut som bild nummer 9 visar, när du lägger den ner. Men för att det ska se mer ut som en lyckokaka så sätter vi en klutt lim där jag markerat med svart på bild 10. Håll sedan ihop "kakan" tills limmet fäst.
Nu är kakan färdig, ge den till någon du tycker om och låt dom öppna den för att se ditt meddelande. Du kan skapa en hel svärm med lyckokakor i olika färger med olika meddelanden, lägga dom i en burk och ge till någon eller varför inte gömma dom runt om i huset för att sedan låta den du älskar leta upp dom alla? Vad tycker ni, tänker ni testa?

Kajz

Jattekul inlägg måste jag säga! Så mysigt med små pysselguider :3 Kommer nog inte göra dock, har tänkt att kanske göra hjärtformade kakor/muffins eller så, dem kan man också skriva söta meddelanden på med glasyr iof! Så inspirerande ändå!

2014-02-12 / 15:10:23
URL: http://faunabonadea.blogspot.se/
Miss Naily A Fucking Rockstar

Fan vilken smart idé!

2014-02-12 / 20:02:57
URL: http://www.missnaily.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback