Du är fin som du är.

Vi har alla ogillat något med oss själva någon gång, ingen känner sig helt jävla perfekt. Själv har jag nojjat mig en jävla massa angående min näsa, mina ögon, mina öron och min vikt. Jag har tyckt att min näsa varit för stor, liksom mina ögon och öron samt att jag såg ut som en pinne så smal jag är och har varit. Hate it! Men gissa vad? Jag lärde mig att se det fina i mina dåliga saker.
 
Angående min näsa började jag med att tänka att jag bara hade sett konstig ut som fan om jag haft en liten knappnål istället för snoken jag har. När jag var yngre skämtade min bror om min näsa och som svar fick han att jag minskäl kunde lukta mycket bättre än alla andra.
 
Mina ögon blev jag också retad för en massa, men liksom med näsan så sa jag att jag kunde se bättre än dom andra, vilket kanske inte är sant då jag bara har tjugo procent av min syn kvar på det ena ögat. Numera ser jag mina ögon som något av det vackraste på min kropp, älskar deras storlek och de ser underbara ut. Dessutom hjälper det en massa att mina söta läsare ofta påpekar att de är vackra, ni får mig att må toppen! För några år sedan började jag även se på America's Next Top Model och jag kommer ihåg hur Tyra Banks lärde tjejerna hur man smeysa - log med ögonen. Detta gör jag jämt framför spegeln än idag. På tal om Top Model så var det en tjej vid namn Allison Harvard med i en säsong, hon hade blivit mycket retad för just sina ögon. Idag är hon en superkänd model och många anlitar henne just för hennes stora, vackra ögon. Något hon blev retad för blev sedan hennes styrka, därför ser jag upp till henne sjukt mycket.
Sen har vi mina öron... Jag hade en tendens att alltid ha håret bakom öronen när jag var yngre, vilket gjorde att de såg större ut än de egentligen var. Jag lärde mig tillslut att dölja dom med håret vilket tyvärr ledde till att jag alltid hade utsläppt hår och vågade aldrig ha det uppsatt då det inte skulle skymma öronen då. Sen började jag på handboll och insåg att jag var tvungen att ha håret uppsatt och nu går jag mer än gärna runt med uppsatt hår. Ett tips för er som är osäkra på era öron och gärna vill dölja dom med håret är att färga en crazy färg som jag eller göra coola uppsättningar såsom rosetter med håret. Detta drar blicken från öronen lätt som en plätt.
 
Den enda nojjan jag fortfarande har kvar är just min vikt. Jag hatar att se mig själv i spegeln, hatar att ha tighta kläder på mig med mera. Varför? Jo, för jag är för smal. Jag mår illa av att se min beniga kropp och det värsta är att jag inte verkar kunna gå upp i vikt hur mycket jag än försöker. En gammal vän sa en gång till mig att det är svårt att gå ner i vikt - men det är svårare att gå upp. Tro mig, jag önskar att jag kunde ha mer fett på kroppen. Jag avundas alla som har en snygg figur, älskar att se brudar utan massa ben utstickande under slinnet. Love it! Alla ni som tycker att ni är för tjocka och hatar det, jag älskar era kroppar. För jag skulle ge allt för att kunna gå upp i vikt och må bra både psykiskt och fysiskt.
 
Så, fem bra saker med mig: Min näsa, för den tar in lukter bra. Mina ögon, för dom är så enormt vackra. Mina öron, för dom är fina och faktiskt inte så stora som jag en gång trodde. Mina läppar, för dom har en sjukt fin form. Och den femte saken är något inom mig, min omtanke. För jag bryr mig om alla människor, även om jag inte känner en person bra så finns jag mer än gärna där för hen när hen behöver mig. Så, nu har jag ett uppdrag till er!

Björkenstein

Man är inte ful för att man ser annorlunda ut. Allisons ögon är cpfina och dom gör henne unik. Dessutom är det la ändå helheten som räknas? :)

Men 5 bra saker med mig själv:
1. Jag gillar mina ben
2. Jag är väldigt sympatisk. Det kan vara riktigt jobbigt, men det gör att jag känner mig mänsklig
3. Jag är en bra lyssnare
4. Min rygg är fin
5. Men mest av allt så gillar jag min helhet, både den yttre och den inre. Det som gör mig till mig!

2013-07-26 / 14:09:38
URL: http://bjorkenstein.blogg.se
Carro

1. Mina fötter är stora, men jag tycker om dem ändå.
2. Mina lår är stora, men jag gillar liksom storleken på något sätt.
3. Mina läppar, de är lite sådär "perfekt" fyllda enligt mig.
4. Jag har svårt att bli brun, men jag gillar min blekhet för att jag tycker det är vackert.
5. Mina naglar, att jag kan få så långa och starka naglar, så jag slipper lösnaglar.
6. Är mest nöjd med hur förstående jag kan vara, och hur mycket acceptans jag har.

2013-07-26 / 17:36:50
URL: http://kuroiryuu.blogg.se
Elin

Hur kunde du inte gilla dina ögon? De var typ det första jag lade märke till - att de var väldigt fina! :)

Men i alla fall... 5 saker om mig själv var det som gällde ;)

1. Mina armar: Solbrända, rätt starka och fin form
2. Mitt hår när det är nyborstat: cendré med solblekta slingor och en fluffig lugg
3. Min envishet: Bestämmer jag mig för något så gör jag det.
4. Min lättlärdhet: Jag har det väldigt lätt för mig i skolan och lär mig snabbt vilket ger mig mer fritid då jag inte behöver plugga ihjäl mig inför varje prov
5. Min "positivitet": Jag är oftast glad och positiv till uppgifter, problem och annat. Jag får en glad och självsäker utstrålning vilket gör mig självsäker ^^

2013-07-26 / 22:46:29
URL: http://exist.bloggplatsen.se
Frida

Bra initiativ du! :-)

2013-07-28 / 19:25:39
URL: http://smile.forme.se
Cassandra

ååh, jag hade precis samma problem som dig förut! kunde VERKLIGEN inte gå upp i vikt, men sen började jag med p-piller, och efter ungefär ett år gick jag upp typ 5-6 kilo bara sådär! har alltid varit missnöjd över min kropp, så jag är jätteglad att jag äntligen kan köpa shorts och byxor i affärer, och att jag inte ser anorektisk ut längre haha! :p
lite tråkigt bara att ha gått från en platt mage till att inte ha det längre, men ja, jag är ändå mer nöjd med min kropp nu än förut! så du kan ju testa lite med olika p-medel haha! ^^

2013-07-30 / 19:32:40
Classica

1. jag ser mig aldrig som tjock, men kurvig och vacker.
2. jag kan lätt dömma andra innan jag känner dom, men de kan lätt ändras om jag får lära känna dom bättre.
3. Jag är öppen och ärlig, men jag vill aldrig något ont.
4. började med p-piller och gick upp runt 20-kg på ett och ett-halft år, men brydde mig inte över min vikt.
5. Jag tycker vänner är viktigare än mig själv, så ser inte mina problem före deras.

2013-08-08 / 12:02:49
URL: http://classica.blogg.se
Sara - Hold on be strong

Sjukt bra skrivet!! Det brukar ju vara just ens svagheter som blir ens styrkor tillslut! :)
5 bra saker med mig själv:
1. Jag har sjukt fina ögon, de är gröna med lite brunt längst in som gör att de skiftar och sedan brukar färgen även växla från grön till blå beroende på vad jag har på mig :)
2. Jag visar alltid sjukt mycket empati, såg det som en svaghet förut eftersom det ofta gjort mig mer sårbar, men idag vet jag att det bara stärkt mig egentligen.
3. Jag är envis, om jag fokuserat mig på något så kämpar jag tills jag nått dit!
4. Jag är alltid positiv, aldrig riktigt varit den som klagar.
5. Jag tar åt mig lätt, såg det förut som en svaghet, men det är även en styrka då jag är lättlärd och kan även ta emot kritik på ett bra sätt och bearbeta :)
kram

2013-08-15 / 22:08:20
URL: http://saraleasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback