Panelen.

Sofie: Jag började blogga för att ha ett eget place där jag kan dela med mig av allt jag tycker om!

Ida: Först var det för att hålla familj och vänner uppdaterade när jag flyttade hemifrån. Men sen blev det mycket för min egen skull. Det blev ett ställe där jag kan dela med mig av min kreativitet, få respons, konstruktiv kritik och utvecklas. I dag har bloggen blivit en del av mig.

Louise: Jag började blogga när jag insåg hur mycket jag ville visa för världen. När jag blev intresserad av konst, började rita och skapa, började lära mig att sminka och fixa håret, kläder mm. Jag ville visa folk vad jag var intresserad av och vad jag kände mig duktig i, och därefter få feedback och lära mig nya saker!

Sofie: Jag har lite blandade åsikter om dagens bloggvärld. Ena halvan är oerhört bra bloggar, som har liksom kommit vidare med andra projekt osv på grund av sin blogg. Att ha en blogg kan bidra till oerhört mycket. Den andra halvan känns ganska trist. Folk spammar en med kommentarer om deras tävlingar/frågestunder/osv och försöker fiska läsare. Jag vet inte, men det känns som att alla vill ha så många följare som möjligt för att kunna bli kända bloggare.

Ida: Det är både fördelar och nackdelar med dagens bloggvärd. Jag har dock mest fokuserat på allt det positiva. Att blogga i dag är, till exempel, ett oerhört bra sätt att kunna visa upp vem man är och knyta kontakter. Att vi till och med har haft ett bloggmoment i min journalistikutbildning tycker jag talar tydligt för vart bloggandet är på väg. Det blir mer och mer seriöst och kan i många fall räknas som ett yrke.

Louise: Läser inte mycket utav dagens bloggar. Vilket kanske talar för sig själv?

Sofie: Mitt bästa bloggtips är att älska sin blogg. Och att blogga för att man tycker det är roligt! Då är det också roligare att läsa bloggen.

Ida: Att dela med dig av saker du själv vill läsa om. Tänkt dig att du ska driva din egen favoritblogg. Vad ska den bästa bloggen innehålla? Även om alla inlägg omöjligt kan bli världens bästa så tycker jag det motiverar att sätta ribban högt. En del föredrar snabba uppdateringar med mobilen och andra föredrar mer välgjorda inlägg. Båda funkar - så det gäller att hitta sin egen stil, eller blanda båda.

Louise: Gör det du älskar att göra! Bloggar blir direkt mycket mer intressanta om man bloggar om sånt man älskar. Så om du t.ex älskar att fixa naglarna så blogga om dina naglar då! Det bästa sättet att lyckas i bloggvärlden idag är att sticka ut, och det finns inget bättre sätt att sticka ut än att vara sig själv och blogga om det man älskar.


Sibba - 17årig mamma med en alternativ stil

Verkligen roligt att läsa! Läser ju Louise' blogg och kikar in på Adaras lite då och då så det blev ännu roligare :)

2013-12-28 / 11:55:34
URL: http://sibba.blogg.se
Karin Lygnersjö

Oj vad är detta för nått som du börjat med? Jättekul grej iaf! Är det 3 nya varje gång eller samma? :)
Följer slaviskt Sofies blogg så var kul o se att du valt henne :)
Kram

2013-12-28 / 19:46:04
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se
Daniella 🌙

Louise är bäst ♡

2013-12-28 / 20:00:24
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Sofie

Nämen så kul :D <3

2013-12-29 / 18:04:08
URL: http://missmusicnonstop.blogg.se/
Nnad ♥

Riktigt kul att läsa! :)

2013-12-30 / 19:21:28
URL: http://nattstad.se/nnad
Cookie

åh så kul! skulle jätte gärna vilja vara med fall du nu väljer ut olika bloggare :d

2014-01-01 / 19:49:07
URL: http://cookielicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback