Review of The Legend Of Korra.

Om ni sett Avatar; The Legend Of Korra som är uppföljaren till Avatar; The Last Airbender så vet ni vad detta är. Om ni inte sett serien så borde ni gå och göra det, sen kan ni testa spelet. Man spelar som Avatar Korra i en värld som utspelar sig efter första och andra boken (säsongerna). Spelet är ett vacker cel-shading spel som främst handlar om att ta sig fram utan att dö.
Motståndarna man möter under spelets gång känner man igen från serien, men de har olika färger beroende på sina attacker. Vissa, som de röda ni ser ovan, skadar en med hjälp av den elektriska handsken som syns till i serien. Man möter även de större robotarna som också kommer direkt från serien.
Jag gillar combatsystemet, det hade varit awesome att ha tillsammans med den grafiska designen i ett riktigt spel. Jag gillar inte hur spelet inte går ut på något annat än att slåss, varför inte dra in lite fler element? Men jag gillar som sagt combatsystemet, den grafiska designen samt hur skaparna Platinum slänger in en hel del platformer under spelets gång.
Anser jag att detta spel är värt att köpa? Nja, gillar man spel som endast går ut på combats och tanken att slåss 24/7 så är det värt att spela. Men vill man ha ett längre spel med flera element som inte upprepar sig hela tiden, så är det inte alls värt pengarna.
Har ni spelat detta spel eller funderar ni på det? Har ni sett Avatar-serierna?

cassie

Hejjsan stort fan till både Aang och Korra. Har letat efter det spelet, vet du vart man kan köpa det?

Med vänlig hälsning Cassie :)

Svar: Oh vad roligt att det finns fler större fans av serierna! :DDet enda stället jag hittat det på är faktiskt steam, här har du länken;
http://store.steampowered.com/app/281690/
Carro - Geek n' Gaming

2014-12-12 / 22:54:01
URL: http://luciferz.blogg.se
cassie

Okej tack. Har aldrig handlat på en sån sida så fatta inget xD
är det en app eller ett spel man får hem och kör på datorn?

Jag är jätte galen i det men har inga vänner som ser på det förutom en fick jag höra i förra veckan. Han är lika galen och nördig i det som jag :)

Svar: Man laddar ner Steam samt skapar en användare. Sen köper man spel genom sidan som man sedan laddar ned och installerar precis som man gör med skrivor man får hem - fast utan skivan. Så är det bara att börja nörda ^^ Superbra att passa på nu så fort som möjligt dessutom då steam startar sin rea idag om jag inte minns fel :)
Oh vad nice, älskar att hitta nya sidor hos personer som man själv har! :D
Carro - Geek n' Gaming

2014-12-15 / 13:36:35
URL: http://luciferz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback