Intervju med Ida Josefin Eriksson.

I månadens intervju finner vi en av mina favoritbloggerskor, Ida. Denna kvinna har varit min största inspiration genom min tid som bloggare, så det är ett nöje att både kunna intervjua henne och jobba med henne på hennes blogazine.
 
Hej Ida, berätta lite om dig själv och din blogg.
Jag heter Ida Josefin Eriksson och bor tillsammans med min fästman, Simon, i Nynäshamn. Jag är utbildad journalist och driver på heltid eget företag som webb- och grafisk designer, frilansande fotograf och bloggar. På min blogg, ADARAS Blogazine, hittar du allt från shopping- och skönhetstips till smarta life hacks, teckningar, trender och DIYs. Det är en mix av en blogg och ett magasin.
 
Du driver en stor blogg och har träffat en stor del av Sveriges bloggare, får man fråga vem din favorit är?
Haha ååh det kan jag omöjligt svara på. Jag har blivit vän med så otroligt många underbara bloggare. Jag följer även både mindre och större bloggare - i en rad olika kategorier och åldrar. Det är kombinationen av allt som jag gillar mest.
 
Du lägger ofta upp bilder från event på din blogg, har det hänt något extraordinärt under ett event?
Vissa event eller tillställningar är ju lite utöver det vanliga. En av de häftigaste visningarna jag varit på är Make Up Stores höstvisning Spellbound. Det var över två år sedan jag var på den, men att jag nytt tänkte precis på den visningen säger en hel del.
Läs mer om Spellbound-eventet här.
 
Hur går det med ditt Blogazine? Berätta mer om det!
Det går framåt! I våras ansökte jag om att varumärkesskydda mitt bloggnamn och i augusti fick jag det bekräftat. ADARAS Blogazine är nu ett registrerat varumärke och jag har så otroligt många idéer på hur jag vill utveckla min blogg. Jag planerar självklart också att göra fler nummer av min alldeles egna e-tidning som samlar upp det bästa i bloggvärlden. Jag och min kompis Malin Wretling skapade det andra numret i våras - men har sedan dess haft fullt upp. Jag har fokuserat mycket på mitt företag den senaste tiden men vill såklart utveckla både e-tidningen och mitt blogazine-koncept så snart jag får lite tid över.
 
Hur kom du på idén med att skapa ett Blogazine?
Jag har hela tiden fått höra att man ska nischa sin blogg för att lyckas. Men eftersom jag älskar att blogga om så otroligt många olika saker kom jag på idén till att skapa ett eget koncept. En blogg + ett magasin. Ett blogazine. Det skulle bli som en personlig tjejtidning helt enkelt!
 
Då mycket av din blogg handlar om stil, vilka är dina bästa stiltips?
Mitt första tips handlar om att hitta sin egen stil. Du kan inspireras av trender, magasin och andra - men i slutändan handlar det om vad du själv tycker är snyggt och vad du är bekväm i. Mixa och matcha och skapa din egen unika stil.
Det andra tipset handlar om att våga prova nya saker. Om du inte har någon inspiration alls kan det räcka med en förändring. Prova en ny hårfärg, ett statementplagg eller ett lila läppstift till exempel. Bara en liten förändring kan göra otroligt mycket.
 
Vem är din främsta stilikon?
Jag har faktiskt ingen speciell stilikon men inspireras gärna av människor på gatan, av modebloggare (som exempelvis Angelica Blick, Caroline Roxy och Fanny Lyckman) och modebilder på Pinterenst.
 
Du och sambon Simon Eriksson har även skaffat barn nu, två små katter, berätta mer om dom!
Ja, de är sååå söta! Att skaffa katt var nog det bästa vi gjort i år. Ena katten heter Simba Lamborghini och den andra heter Chanel. De är BFFs och älskar att gosa, chilla i lådor, leka, äta och sova.
Se fler bilder på busiga Simba och Chanel här.
 
Och slutligen, vilka är dina allra bästa tips för att lyckas lika bra som dig i bloggvärlden?
Hitta på roliga samarbeten med bloggare i samma genre, och blogga om det du själv älskar att läsa. Snygga bilder tycker jag också gör otroligt mycket. Så har du en systemkamera - våga vägra auto och lär dig kamerainställningarna (bländare, slutartid, ISO och vitbalans är bra att börja med).
 
Besök Ida's blogg, portfolio och blogazine här;
ADARAS.se // Idajosefin.com // ADARAS Blogazine

Amanda♥

Åh så söt katt! :)

2014-11-26 / 20:10:18
URL: http://amandaforsman.blo.gg
mot plus

tack fina du!! =)

hoppas du har en bra kväll!

2014-11-26 / 20:46:30
URL: http://motplus.se/
Frida

Tack så mycket, söta! :)
Är nästan lite kär i mina egna naglar, haha... Tragiskt. :(

Fin blogg du har, förresten! Take care, peace! :)

2014-11-26 / 23:11:29
URL: http://frokenfridaa.wordpress.com
milina.blogg.se

Kommentera vad fan du vill, skriver du något elakt så kommer mitt majsspöke att hemsöka dig, så skriv något snällt!

2014-11-27 / 00:17:48
URL: http://milina.blogg.se/
milina.blogg.se

- om du vet att jag inte vill ha reklam, varför gör du reklam ändå för? väldigt respektlöst faktiskt :)

2014-11-27 / 00:18:41
URL: http://milina.blogg.se/
LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

Vad roligt med intervju! Älskar hennes blogg! :)

2014-11-27 / 11:30:39
URL: http://babustylee.webblogg.se
Alice

Riktigt bra intervju!

2014-11-27 / 17:36:26
URL: http://alicelindstrom.se
♫♪ sandra

kul att läsa!

2014-11-27 / 19:31:37
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback