Top 5 villains in games.

På femte plats finner vi Zachary Hale Comstock som är grundaren av Colombia som spelet Bioshock Infinite utspelar sig i. Så varför finner vi då denna man på femte plats? Ja, dels för att jag har en personlig kärlek för spelet han är med i och dels för att han stänger in unga Elisabeth under större delen av hennes liv samt skapar en stad av ondska gentemot svarthyade personer.
Pyramid Head som vi finner i Silent Hill hamnar på fjärde plats, främst då han sänder kalla kårar längst ryggraden på näst intill alla som spelat spelet. Så varför skulle inte PH få en plats på listan? Äcklig, skrämmande och ond som satan.
Tredje plats på listan tas hem av Vaas Montinegro ur Far Cry 3. Varför? Tycker själv att det endast krävs ett ord för att beskriva honom; psyko. Har ni inte spelat spelet och vill veta var jag grundar mina tankar kring hans psyke så tycker jag att ni ska söka efter hans namn på YouTube.
Jokern ur Batman Arkham spelserien är en solklar andraplatstagare då han verkligen kan spela på ens nerver. Han är tuff, ond och hans röst kan inte lämna ens huvud. Att han sedan, i Arkham City, lider av en dödlig sjukdom får honom både att se läskigare ut och han blir ännu mer psyko tack vare diagnosen.
Förstaplatstagaren blir GLaDOS som vi möter i Portal. Ser ut att vara endast en "maskin" men tro mig, GLaDOS är så mycket mer. Att vara under hennes ledning gör en både rädd och tacksam när det är utomjordingar som hotar. Men trots att du klarar dig undan henne, dödar henne och lyckas rymma från henne så kan du inte göra annat än sakna henne en aning.
 
Vad tycker ni om min lista? Vilken ondska ovan fnner ni hotfullast?

Lanek-Nördig Alternativ Blogg

Hahaha! Innan jag hade hunnit scrollat ner till förstaplatsen så tänkte jag: "ifall jag fick välja så skulle GLaDOS helt klart få förstaplatsen" xD

2014-09-17 / 21:01:29
URL: http://lanek.blogg.se/
Twiggy

Pyramid Head är så jävla creepy xD

2014-09-17 / 21:07:37
URL: http://eternaalchaos.se
☆ Linda Filth ☆

ÄLSKAR Vaas alltså. Har en konstig crush på honom haha :D

2014-09-19 / 16:35:49
URL: http://theroadtohappiness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback