Seriöst eller oseriöst.

Jag har inte allt för många kvinnliga vänner, men när jag väl snackar med personer av det kvinnliga könet så hamnar allt för ofta samtalsämnet på kärlek och relationer. En förekommande fråga tjejer emellan (vet inte med killar då jag nästan aldrig snackar relationer med mina killpolare) är "hur många seriösa förhållande har du haft?". 
 
Vänta nu lite... När du ställer denna fråga och får svar som "två, och tre oseriösa" så undrar jag hur både du och personen som svarar tänker. Inleder man ett förhållande med en person så är det väl för fan seriöst, har påpekat detta och då får jag ofta svaret att det inte är seriöst om det håller i mindre än tre månader. Så du menar att du lekte med personen under hela förhållandet? Jag har varit tillsammans med killar i enbart en månad, men jag kallar inte det oseriöst. Det var seriöst, bara att vi insåg att det bästa vore att vi skildes åt då vi hade olika åsikter om saker och ting. Även om ett förhållande visar sig vara fel och går åt fanders efter bara en till tre månader så är det ju ändå ett förhållande.
 
Nu undrar jag hur ni tänker angående detta. Tell me in the comments!

manda Jona [SPONTAN]

Säger man att man är i ett förhållande tycker jag att det räknas som seriöst även om det bara varar i en månad! Oseriösa förhållanden räknar jag de man hade i grundskolan när man var ihop med alla killar i klassen samtidigt ^^

2014-09-01 / 11:19:11
URL: http://spontan.blogg.se
Nathalie

Jag ser det på det här sättet; att man kan gå in i ett förhållande för att man älskar personen och vill leva sitt liv med den personen, det ser jag som något seriöst och de brukar kunna hålla flera år. Sen kan man också gå in i ett förhållande för att man bara gillar personen lite extra mycket och då är det inte riktigt lika seriöst, det b rukar ju oftast bara hålla ett par månader för man märker att det kommer inte funka livet ut. Nästan inget förhållande är seriöst till en början eftersom man aldrig vet om man kommer vilja leva hela sitt liv endast med den personen.

Det är så jag ser det.

2014-09-01 / 14:16:56
URL: http://liquify.blogg.se/
Julia Müller-Sandvik

Jag har bara varit i två förhållanden. Den ena var jag ihop med i 7,5 år och den andra är jag gift med. Så jag har aldrig behövt ta ställning.

Men jag tror att sådana här "fråga chans-förhållanden" från lågstadiet skulle jag räkna bort.

2014-09-01 / 20:48:12
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Twiggy Lundberg

Jag skulle säga att jag bara varit i två seriösa förhållanden, men har sammanlagt haft 4. Det två seriösa var ett på 2,5 år, mitt första förhållande och min första kärlek och vi hade det jättebra. Mitt andra är det jag har nu, som har varat i 3,5 år hittills. Men då de "oseriösa" klassar jag väl de två förhållanden jag haft som inte varat sådär jättelänge (någon månad) och det ena för att jag inte fick utvecklade känslor och det andra för att jag bara blev utnyttjad. Så finns ju olika sätt att se på saken.. :)

2014-09-02 / 21:45:34
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/
Miranda

Jag räknar förhållanden från när man var liten som oseriösa. Jag har haft 2,5 seriösa förhållanden och ett som kunde ha varit seriöst om det inte var för att jag aldrig ens knappt kramade den killen? Det känns inte så seriöst då.. Fast det gjorde det då, så vet inte...Kallar det för 0,5.. :3 Haha

2014-09-10 / 23:20:24
URL: http://nattstad.se/Miranda.Ehrnholm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback