Fuck Ask and Secret.

Bloggningen har varit usel de senaste dagarna, främst för att jag varit förkyld, har haft halsont och en jädrans feber, Men också för att jag blivit uthängd på en ny app vid namn Secret. Secret är en app där man är helt anonym där folk skriver hemligheter om varandra, lite som gossipgirl. Det enda man kan se är ifall man är vän med personen som skrivit hemligheten över facebook, eller om det är en väns vän.
 
Här om dagen skrev någon av mina facebookvänner att jag "tror att jag känner alla" men att alla egentligen snackar skit bakom min rygg. Jag blev fett ledsen, men det som gjorde saken mycket värre var det faktum att folk i kommentarsfältet skrev att jag skrev skit om mig själv. Att det helt enkelt var jag själv som skrev inlägget. Jag må gilla uppmärksamhet, men jag skulle aldrig skriva något sånt skit om mig själv på en sketen app...
 
En vän i min klass skrev ett privat meddelande till mig via facebook, han berättade att det måste vara någon i min klass då de enda han har på facebook som känner mig går i vår klass och personen som skrev hemlisen var hans vän också.
 
En sak jag hatar är just mobbning, speciellt när det händer anonymt över internet. Jag blev sjukt uthängd och mobbad över Ask.fm där man kan skriva anonyma frågor till varandra. Det slutade med att jag tog bort mitt konto, vilket jag också gjorde inatt med mitt Secret konto. Tycker att alla ska joina mig i detta, att vara extremt mot Ask samt Secret, då det är appar/sidor som gjorda för internetmobbning. Fuck anonyma fuckers!

Andrea

Håll huvudet högt,såna som du segrar till slut

2014-09-04 / 18:47:05
Nanna

Jag fattar inte varför dom gör såna sidor/appar ._.

2014-09-04 / 19:30:19
URL: http://cutefear.blogg.se
dendärtjejen

Tack så sjukt mycket för att du valde att skriva om detta! För ca 10 minuter sedan så såg jag att JAG hade blivit uthängd på ask av någon anonym frågare som kallat mig ful. (Inte personen som äger kontot) och den personen hade tydligen sett mig i verkligheten samma dag med personen som ägde ask kontot. Jag har nog världens sämsta självförtroende speciellt när folk ser mig i verkligheten. Känner mig alltid, ful och vidrig samt äcklig. Sen att se någon säga ''tjejen du var tillsammans med idag på stan var grymt ful'' gör ont. Väldigt ont. Har stannat hemma mycket under hela min uppväxt pga att jag inte har vänner, ingen gillar tydligen mig.. Vet inte vad jag gjort.. Sen så är jag tydligen ful.. Så sjukt många kommentarer och uthängningar kan påverka våra framtida val och hur vi väljer att leva våra liv. Därför är det super viktigt att faktiskt ta upp och prata om sånt här. Så tack så himla mycket för att du tog upp det här!

//Från en väldigt lätt påverkad femtonårig tjej med väldigt dåligt självförtroende.

2014-09-04 / 20:39:30
Cyber- life with autism and art

Sv: Tack så mycket. :)

Oh my god, jävla vidriga personer som skriver skit bakom ens rygg. Hände mig för 2 år sedan, jag blev rödgråten, orkade inte mer, gick in mina föräldrars källare & tog fram en hammare. Tänkte göra självmord, efter en stund så tittade jag på hammaren & slog i ett bord som fanns där!

Sen gick jag ut därifrån, raderade min blogg(jag tänkte inte på att jag kunde ha den som en privatblogg), efter ett par månader så startade jag en ny. Sidan där folk skrev skit om mig, har nog blivit polisanmälts för sidan finns inte mer.

2014-09-04 / 20:46:57
URL: http://xcyberx.blogg.se/
Sofie

Sv; Det tycker jag absolut att du ska göra, något jag glömde skriva är att veken behöver något tungt i botten för att hållas stabil. Man kan till exempel knyta fast veken i en skruv :)
Kram!

2014-09-05 / 03:55:54
URL: http://dropthisdead.blogg.se
Sabina

Wow fattar inte att folk fortsätter att hålla på sådär. Det e sjukt hur mycket folk vill förstöra och få en att må dåligt. Och så gör de det över internet där man inte kan göra något direkt mot det.. Riktigt fegt. Det e så många jag känner som fått en massa skit skrivna om dem och det tar verkligen på dem. Starkt av dig att radera sidorna och fortsätta. ^^ kram

2014-09-05 / 12:34:21
URL: http://chiiz.blo.gg
Julia

Det är synd att såna här sidor/appar alltid blir använda av personer på fel sätt... Tror inte att det är det utvecklarna har planerat att det ska användas för mobbning, t.ex. Secret appen verkar ju mest som att man ska dela små personliga hemligheter typ, men självklart finns det ju hemska människor som snackar skit om andra :( har själv inte råkat ut för skitsnack om mig själv (inte vad jag läst i alla fall), men tycker det var bra av dig att du tog bort sidorna! Kram <3 :)

2014-09-05 / 16:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback